Toon posts:

Ipod besturen met telefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik als gadgetfreak heb mijn oog laten valen op een ipod. Nu wil ik dat uit bereiden met de standaard verkrijgbare afstandsbediening ( http://store.apple.com/1-...roductLearnMore=T6921ZM/A ) Maar nu komt mijn vraag. Ik wil graag deze afstandsbediening laten vervallen en mijn telefoon afstandsbediening laten zijn. Daarover heb ik wat vragen:

- Is het uberhaupt mogelijk een dergelijk programmatje te draaien op de telefoon zodat de IR poort gebruikt word voor de functie van afstandsbediening? ( ik heb een nokia 6230)
- Verdere technische dingen en obstakels die ik weten moet?

Alvast bedankt!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

De IR poort van mobiele telefoontjes is over het algemeen heel erg zwak, dus daar zou ik niet te veel range van verwachten.
Een tweede punt waarop dit kan falen, is de golflengte van je telefoon niet noodzakelijk gelijk aan die van het genoemde afstandsbediening pakket. Dat zou je ook even uit moeten zoeken, want als die verschilt werkt het dus niet :)
Een derde punt: De aansturing. Ik ga ervan uit dat die receiver niet te programmeren is, dus je zult aan de kant van je mobiele telefoon volledige controle moeten hebben over je IR poort. Nu heeft Nokia misschien wel een Infrarood J2ME SDK (iig wel voor BlueTooth), maar Java is geen realtime taal, dus of je die afstandsbediening nauwkeurig genoeg nagebootst gaat krijgen weet ik niet.

Dapper plan ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reply, hier kan ik wel iets mee, dan laat ik dit plan maar snel varen ;) dan maar een eigen afstandsbediening maken op basis van de reeds bestaande afstandsbediening, want die ziet er natuurlijk niet uit. Ik wil iets met glas en weerstandsgevoelig metaal, echt james bond ;) Dus mocht je nog ideetjes hebben ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Misschien kan degene waarover wordt gesproken in deze post je wel helpen ;)

De kunstjes die hij met een iPod shuffle uithaalt mogen er in ieder geval zijn:
Afbeeldingslocatie: http://forums.ipodlounge.com/attachment.php?s=d59dc3eb7dcdff73f424855c20649fa8&postid=434890

:9

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Dat gaat dus niet werken. In overleg met een APL mod gaat dit topic dan ook op slot.

Dit topic is gesloten.