Sinds ik weer bezig ben met Linux, wil ik ook wel wat films daar op kijken. En ik had gehoord dat Xine een goede player is 
Anyways ik download Xine 1.0 van hun website. Dan wil ik hem installeren volgens de instructies op hun site. Het uitpakken gaat gewoon zonder problemen, maar als ik dan ./configure doe krijg ik deze errors:
Wat doe ik verkeerd? Want volgens mij moet het gewoon zo werken.
Anyways ik download Xine 1.0 van hun website. Dan wil ik hem installeren volgens de instructies op hun site. Het uitpakken gaat gewoon zonder problemen, maar als ik dan ./configure doe krijg ik deze errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking target system type... i686-pc-linux-gnu checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... no checking for style of include used by make... none checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. |
Wat doe ik verkeerd? Want volgens mij moet het gewoon zo werken.