Nieuwe barebone... Wat te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 15:36
Hallo allemaal,

Op het moment zit ik dit te typen op 'hopeloos' verouderde hardware. Nou ja, zo erg is het niet, maar ik ben wel toe aan een heel nieuw systeem. Nu is mijn probleem, ik ben er een jaartje tussenuit geweest dus ik heb geen idee wat er slecht is, goed is en te goed is (dwz te duur voor wat je krijgt).

Wat ik wil: Een barebone systeem (kleine kast dus) gebaseerd op een 64bits Athlon (socket 939 want ik dacht dat die een stuk beter waren dan socket 754?). Wireless netwerk is een pré, maar niet essentieel (kabels werken ook toch? :)). Geluid, USB, Firewire, etc. geloof ik wel, want dat zit er tegenwoordig allemaal standaard op die barebones.

Ook een lekkere vid kaart erin zodat ik weer een tijdje mee kan met de games. Ati of nVidia boeit me niet echt, zolang het maar presteert voor een OK prijs. De kaart moet wel een DVI uitgang hebben omdat ik een gruwlijke hekel heb aan TFT's die via een normale VGA aansluiting werken (ik zie de zin niet in van een RAMDAC op de kaart en dan een ADC in de monitor om het weer terug te converteren). De kaart moet wel in de barebone passen(!) en er moet genoeg vermogen zijn van de PSU om hem aan te sluiten.

Ook nog een 'vette' HDD erin (200 GB+). GEEN Hitachi, daar heb ik slechte ervaringen mee. 2x 512 mem.

Toetsenbord en muis, boxjes, ect. heb ik al. Een monitor zoek ik later nog uit, maar als jullie tips hebben voor goede gaming TFT's met DVI houd ik me al wel aanbevolen.

Ik wil het systeem pas over een paar maanden kopen (zeg een maand of 3) maar ik ben nu dus alvast aan het rondkijken.

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden (dit is by no means precies wat ik wil, maar het geeft wel een indicatie, vooral de vid kaart is mischien een beetje overpowered).

2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
1x AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, B...
1x Club3D Radeon X800 XT PL 256MB DDR3 (AGP...
1x Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA...
1x Shuttle SN95G5 (S939)

Ongeveer (volgens pricewatch) € 1.300,- (ouch :'()

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt er een nieuwe shuttle op de markt de SN25P nForce 4 :)

Zelf heb ik een SN95G5 en et is echt een mooi ding.

hou dit forum even in de gaten voor het laatste shuttle nieuws

Er is nog geen officiele release date voor de SN25P maar shuttle zou 22 feb meer laten weten over dit model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 07:11
Videokaart is inderdaad erg overpowered. Kijk liever naar iets als een 6800(LE): daar kun je een tijdje mee vooruit, maar kost niet zo veel waardoor je over een paar maandjes makkelijk weer kunt upgraden van het geld dat je nu overhoudt. :)

edit:
Ik weet niet of een 6800(LE) gaat passen, daar mag iemand anders zijn visie over uit laten gaan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 12-02-2005 12:32 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Dragon schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:29:
Videokaart is inderdaad erg overpowered. Kijk liever naar iets als een 6800(LE): daar kun je een tijdje mee vooruit, maar kost niet zo veel waardoor je over een paar maandjes makkelijk weer kunt upgraden van het geld dat je nu overhoudt. :)

edit:
Ik weet niet of een 6800(LE) gaat passen, daar mag iemand anders zijn visie over uit laten gaan. :)
Alle single slot cooled kaarten passen, alleen de 6800Ultra bijv niet..

De PSU geeft genoeg stroom, er zijn mensen met een 95G5 die 2 raptors, een 3500+, 6800GT die alles nog stabiel draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik zal zeker uitkijken naar die nieuwe Shuttle, SN25P, maar de SN95G5 voldoet in principe ook al aan mijn eisen. Als die nieuwe dus niet veel meer bied dan ga ik denk toch maar voor dit 'oude' beestje :). nForce 4 klinkt errug goed tho...

Een 6800 is mischien wel een beter idee ja. Stukje goedkoper... Alleen wel even kijken welke versie ik wil... M'n huidige kaart is ook een top-of-the-line (nou ja, was ie toen) Asus GF3 Deluxe. Moet mezelf toch leren niet altijd het allerbeste te willen... :)
Maar mischien toch een ATI, want je bent nu een maal Half-Life'er of je bent het niet :P

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ok. ik hoef me dus geen zorgen te maken over power. Das beter.

Alleen nog een vraagje over die GeForce 6800. Bij Ati staat op de site een lijstje wat nu eigenlijk de verschillen zijn tussen hun kaarten (clock, mem, etc). Bij nVidia vind ik dat niet terug. Ergens een site waar dat wel mooi op een rijtje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf in mn 95g5 een ti4200 zitten :p ik speel alleen CS :)

Ding is echt geweldig voor LAN's.

De 25P is wel een stuk groter als de 95G, en ik vin em ook minder mooi maar smaken verschillen.

Shuttle heeft zn eigen wireless adapter maar ik weet er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Heb net handleiding van die wireless adapter gelezen. Fluitje van een cent om in te bouwen en het kost je geen extra ruimte buiten de PC of een PCI slot. (Alleen antenne steekt uit, maar daar valt sowiso niets aan te doen). Hij gaat wel via USB2. Das wat minder, maar aan de andere kant is USB een stuk verder nu dan toen ik mijn slechte ervaringen ermee opdeed (tov snelheid en betrouwbaarheid). Ik ben inmiddels al zo ver dat ik m'n muis via USB durf aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die lang hebben gewacht op de opvolger ..de nieuwe shuttle Amd 64 bit nvidia nforce 4

http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SN25P.asp
Pagina: 1