Torrent traag op kabelinternet

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-08 15:10
Weer een topic over torrent snelheiden , sorry
Ik heb al heel wat topic's over dit onderwerp gelezen en ben weinig wijzer geworden.
Ik ben in het bezit van een 2MB (2048 kb/sec , 256 kb/sec oftewel 254 kB/sec , 30kB/sec) internet verbinding van zeelandnet.
Nu is het probleem dus de download snelheid van torrent bestanden
Gebruik zelf Burst RC5D maar heb al meerdere anderen geprobeert (zoals Azureus , Bittorrent enz) en burst werkt bij mij het snelst.
Als ik kleinere bestanden via torrent download ligt de snelheid gemiddelt op 120 kB/sec , nagelang de programma's groter worden wordt de snelheid minder.
Voor programma's van meer als 1 GB mag ik blij zijn als ik een download snelheid haal van 50 kB/sec (upload is nooit geen probleem) , er zijn meestal meer als 20 seeds en 130 peers waar van ik kan downloaden , maar krijg er nooit meer te pakken als 10 seeds en 50 peers.
Ik heb dit programma : EvID4226Patch212-en , al op aanbevelen van wat topic's gebruikt maar kan iemand me vertellen wat de beste hoeveelheid connecties is om te gebruiken voor een 2MB verbinding ??
Ik draai op Windows Xp Home SP2 met de laatste update's en windows firewall aan , McAfee Virusscanner 9 en Spamkiller 6.
Ik heb poorten 6881 tot 6889 openstaan voor internet.
Kan iemand me hier helpen ??

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Verwijderd

ff voor de zekerheid hoor: zit je achter een router, en zo ja, heb je die ports ook geforward?

Verwijderd

Ondersteunt je router/firewall UPnP? Zoja: probeer het eens met bittornado. Die stelt zelf z'n poorten dan in, geheid goed. Verder bied bittornado mij nooit tegenvallende resultaten; op de Hanzehogeschool extreme snelheden, m'n @home 4000/512 lijntje acceptabele snelheden (zo'n 200KB/s, voor zowel grote ISO's als m'n wekelijkse portie Naruto). Instelling voor maximale seeds staat op auto.

Verder is SP2 soms met P2P problematisch: regel eens een maximale connectie-fix.

• dierkx36
Er zit een kabel modem tussen dus als je dat een router wil noemen.(zal effe kijken of ik het merk kan vinden)
Waar haal ik zo'n maximale connectie fix vandaan ??
Wat bedoel je met ports geforward ?? (netwerken zijn niet mijn sterkste punten jammer genoeg)
Hoe test ik of mijn router (kabelmodem) UPnP ondersteunt ??
Heb dat http://10.0.0.138 adres al eens geprobeert maar ik krijg geen reactie als jullie daar op doelen

Verwijderd

??? Wat bedoel je met 10.0.0.138 adres? Is dat je gateway/router/modem adres? Over het algemeen kun je motorola/COM21 modems niet echt instellen, omdat ze zijn wat hun naam zegt dat ze zijn: MODEMS: het hoogste waar ze op werken is OSI Layer3. Ze moduleren en demoduleren het CAI-signaal. Je hebt dus een extern IP, of heb je een intern IP? (intern is in de 10.X.X.X range of 192.168.X.X).

Verder heb ik weinig zin in voorkauwen. Hoe UPnP herkennen: in windows' network connections paneel kijken of er een device/link "internet connection" tussen staat, meestal in de categorie "internet gateway".

Maximale connectie fix: Windows XPSP2 ondersteunt standaard geloof ik maximaal 10 concurrent connections, zoek op GOT naar een fix ervoor. Ikzelf werk zonder SP2.

• mexwall
  • Laatst online: 08-09-2025
Verander de poorten. Dit wordt meestal door de meeste sites aan bevolen. Je provider kan er een limiet op hebben gezet.

[ Voor 40% gewijzigd door mexwall op 11-02-2005 22:04 ]

• dierkx36
het is een extern adres (begint met 62.238.*.*.*) en er is geen gateway (staat als het goed is onder internetprotocol tcp/ip.
Ik heb de poorten verandert naar min 6861 en max 6979 dit bedoeld je toch ??
Of kan ik beter andere poorten gebruiken ??

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
heb je misschien je volle 30kb/s upload open staan? probeer deze is wat te verlagen als dat zo is...

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ja ik ben het met Yemoke eens, als je een te hoge upload hebt is er weinig ruimte voor je download. Dus gewoon eerst halveren, als je download dan omhoog gaat na een tijdje, weet je dat het daar aan ligt. Dan dus gewoon de juiste verhouding uitzoeken :)

301SQN

• dierkx36
Ik heb mijn upload op 20 kB/s staan , maar zal het eens proberen op 15 kB/s.
PS:
Heb Bittornado geprobeert en dit was erg traag , burst is beter.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
Vergeet niet dat vooral bij grote bestanden de snelheid eerst wordt verdeeld over de snelle uploaders, je download snelheid wordt dan ook mede bepaald door hoeveel je upload, hoe meer je upload hoe meer download snelheid je er voor terug krijgt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie echt zo verschrikkelijk weinig nut in dit soort topics? Niemand heeft ooit gegarandeerd dat jij met BitTorrent de maximale snelheid zal halen. Het openen van dit soort topics is ook redelijk loos aangezien niet sluitend te controleren is aan welke kant het probleem ligt. Het hele verhaal gaat over vraag<>aanbod; en slechts de helft van dit verhaal kun je beperkt controleren. Tips als je upload beperken, wat nieuw voor je is, is in zeer veel GoT topics terug te vinden. Dat je zegt
Of kan ik beter andere poorten gebruiken ??
Geeft aan dat je niet echt een idee hebt waar je mee bezig bent en dat je je toch niet zo hard hebt ingelezen als je ons in je topicstart wil laten geloven. ;)

Kijk hier eens tussen: [search=torrent traag download snelheid]

Ik ben er van overtuigd dat je dit probleem zelf op kan lossen als je je even verdiept in de materie; verschillende clients probeert en eens een download probeert te vinden waar meer dan genoeg seeders voor zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.