HCCnet wijzigt ADSL kosten, kloppen kosten van overstappen?

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 13:24
Ik heb een paar dagen geleden een mailtje gehad van HCCnet waarin ik werd geinformeerd over een verhoging van de kosten van ADSL. Okay, het is niet extreem, 6 euro ofzo maar ze gaven wel info over de kosten van de andere abbo's. Hier is het mailtje, om veel gelul te besparen :9 :

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/hccgot.gif

Dus, ik las de kosten van ADSL Pro2 en dacht van, hier klopt iets niet. Het verschil met de huidige ADSL vorm is dat Pro2 connected by BBned is en wat ik nu dus heb bij KPN. Maar dan zie je die kosten! Ik betaal ze niet dus ik let er niet zo op maar ik vind het teveel voor wat ik krijg. Pro2 is dus 2x zo goedkoop en ik heb nog meer upload ook. Op dit moment betaal ik dus 20 aan HCCnet en 25 aan KPN ongeveer.

Maar ik word meteen benadeelt: KPN word 3200 down en BBned is/blijft 2000. Dat is weer wat minder leuk maar rechtvaardigt geen prijs die 2x zo hoog is imo. Dus ik zit er over te denken om over te stappen, 2mbit is genoeg voor mij. Maar nu zit er ongetwijfelt een addertje onder het gras, denk aan maandelijke vs. tweemaandelijkse/kwartaal kosten en dergelijke vormen van vaagheid. Aangezien de HCC helpdesk dus gesloten is nu, op hun site staat wel van 9 tot 21 maar als je belt... de hccnet helpdesk is op dit moment gesloten :'( en daar heb je dan weer een minuut voor aan zon 0900 nummer gehangen :( .

aangezien ik de rest van de tijd in het midden van de week dus op stage/school zit heb ik geen tijd om zon helpdesk te bellen. Zoiezo een achterhaald idee om tijdens KANTOORtijden een helpdesk te openen terwijl iedereen dan aan het werk is, maar dat terzijde. Wat ik nu graag wil weten is, wat/waar zit het addertje? Ben ik, als ik overstap, een week/maand van het internet afgesloten? En verandert mijn IP adres? Ben ik bergen met geld kwijt aan adminkosten of andere verborgen vormen van onduidelijkheid?

De informatie pagina van ADSL Pro2 ingericht op de gemiddelde n00b die uit het stenen tijdperk met analoog internet komt. Ik woon in the middle of the randstad dus postcode checks en dergelijke zijn gelukkig niet aan mij besteed, het is allemaal available hier 8) .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

[rml][ ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)[/rml]

Daar staat een hele hoop over die overstappen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp