"CPU failed due to overclocking" op Asus A7N8X-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi, ik krijg regelmatig bij het opstarten van mijn computer de melding "CPU failed due to system overclocking". De grap is dat ik mijn CPU helemaal niet overgeclocked heb. Ik heb helemaal niks overclocked in mijn systeem.

Nou lijkt het helemaal niks uit te maken, mijn systeem doet het prima en boot ook gewoon. Maar ik vraag me toch af of mijn moederbord niet halfgaar is en ik dat in de nabije toekomst een keer ga merken.

Ik heb ook soms dat mijn DVD speler (LG 16x) soms totaal verkeerd gedetecteerd wordt. Soms als CD, soms als CD-RW. Na een paar keer opnieuw opstarten is het dan weer goed.

Ik dacht eerst aan mijn voeding, maar ik heb twee verschillende voedingen geprobeerd en het probleem blijft.

Vragen:

1. Is het een bekende bug van de Asus A7N8X-E Deluxe?
2. Zou het DVD-speler probleem gerelateerd zijn?

Specs:

Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2600+ (Barton core 333MHz)
512Mb DDR-400 (2x256Mb)

Gebruikte voedingen:

Voorheen: A-Open 350W Silent (met de 12cm fan)
Nu: PowerMan 350W (met straaljager fan)

Macbook Pro

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
BIOS updaten?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
bij mijn asus moederbord heb ik die melding ook gekregen maar dat lag toen vooral aan het geheugen .. daarna even geheugen er opnieuw ingezet en bios gereset deedt alles het weer.
dus misschien even bios reset doen?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Kijk maar eens naar de bios releases bij Asus op de site.. staat er zowiezo 1tje tussen die dit verhelpt.
Heb zelf de 1008 Uber Bios er op zitten.. deze heeft die bugfix niet maar vind het niet erg.

Ligt dus aan je biosversie :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
M'n broertje kreeg ook steeds "rare"meldingen van die boot reporter, onder andere ook die die jij noemt, maar ook vaak dat er probs zouden zijn met z'n ram terwijl er nooit problemen van wat voor soort, hij heeft nu dat ding dan ook uitgeschakeld omdat er eigelijk alleen maar onzin uit kwam

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik zelf BIOS v1013 zonder enige problemen. Het draait allemaal perfect bij mij :) Dus ik denk dat een BIOS update veel (dan wel alle) problemen oplost.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier is nog geen maand geleden al een ander topic over geweest, 't is gewoon een soort bug waar vrijwel alle A7N8X modellen met voice reporter soms last van hebben.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

1. Is het een bekende bug van de Asus A7N8X-E Deluxe?
Ik heb het soms ook hier. Pc werkt verder PERFECT !

Ik vind het heel vreemd, maar ik ga me er verder niet druk over maken.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Alleen de deluxe modellen hebben voicereport en het is idd een bug.
Bij mij deed overigens de voicereport het altijd wel goed. Maar het zal wel aan een combinatie van dingen liggen. Niks om je zorgen over te maken dus.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ok, bedankt voor alle replies! Overigens had ik de search wel gebruikt, maar in genoemde topics werd geen oplossing gegeven. Nieuwe mode, denk ik: je probleem oplossen maar dan niet de oplossing in je topic geven.

Anyway, ik ga proberen mijn BIOS te flashen. Ik heb noname geheugen, en ik merk ook dat heel soms mijn computer nog wel eens vast wil lopen. 2 keer per maand ofzo, tijdens het spelen van Battlefield Vietnam. Kan aan van alles liggen, en irritant is het niet, maar misschien is dat dan ook opgelost.

Misschien dat in de nieuwe BIOS de SATA ondersteuning ook wat verbeterd is. Het werkt prima, maar als ik er een gewone IDE schijf in doe die toevallig een Active partitie heeft wil de machine persee daar van booten. In de boot order kan ik ook mijn SATA schijf niet opgeven. Beetje lastig.

Ik kom er op terug :).

Macbook Pro

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

RetepV schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:31:
Misschien dat in de nieuwe BIOS de SATA ondersteuning ook wat verbeterd is. Het werkt prima, maar als ik er een gewone IDE schijf in doe die toevallig een Active partitie heeft wil de machine persee daar van booten. In de boot order kan ik ook mijn SATA schijf niet opgeven. Beetje lastig.

Ik kom er op terug :).
Dat moet normaal vlot gaan - in je bios je eerste boot-optie op raid of scsi zetten, zorgen dat je een actieve partitie hebt op je eerste S-ATA schijf. Dan effe rekenen: als je vb. 1 p-ata schijf hebt dan is je 1ste s-ata schijf 'nr. 2', dus HDD1, enz. je kan ergens ook aangeven van welke hd hij moet booten, dan moetje HDD1 ingeven. Ik denk niet dat het werkt als je vanaf je tweede s-ata probeert te booten.

[beetje offtopic maarja]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1