Ik heb een probleem. Mijn computer maakt deel uit van een draadloos netwerk bestaande uit 4 computers (allen win xp + sp2). Mijn router staat centraal in het huis en is van Draytek (vigor2500). Al mijn pc's krijgen via DHCP hun ip adres en al die andere instellingen.
Wat ik nu wil doen, is een spel tegen mijn broertje spelen. Daartoe proberen we onze pc's te verbinden met een normale UTP5 kabel op onze 2 normale netwerkkaarten, dit omdat via het draadloze netwerk alles supertraag gaat. Dit gebeurt dus buiten het draadloze netwerk om.
Het instellen enzovoorts gaat allemaal goed, maar als we dan gaan spelen, is er ineens een ping van 300+...dat kan natuurlijk nooit aangezien de kabel maar 10 meter is.
De ip adressen zijn handmatig ingesteld want wanneer ik ze automatisch laat toewijzen zegt xp dat er geen volledige verbinding is en gebeurt er dus helemaal niets.
De instellingen:
mijn pc:
handmatig ingesteld ip: 192.168.1.3 (van draadloze netwerk begint het bij 192.168.1.10, dus zit niet in de weg)
subnetmask : 255.255.255.0
mijn broertjes pc:
handmatig ingesteld ip: 192.168.1.4
subnetmask: 255.255.255.0
instellen van een gateway heeft geen effect gehad.
Wat moet ik doen?
Wat ik nu wil doen, is een spel tegen mijn broertje spelen. Daartoe proberen we onze pc's te verbinden met een normale UTP5 kabel op onze 2 normale netwerkkaarten, dit omdat via het draadloze netwerk alles supertraag gaat. Dit gebeurt dus buiten het draadloze netwerk om.
Het instellen enzovoorts gaat allemaal goed, maar als we dan gaan spelen, is er ineens een ping van 300+...dat kan natuurlijk nooit aangezien de kabel maar 10 meter is.
De ip adressen zijn handmatig ingesteld want wanneer ik ze automatisch laat toewijzen zegt xp dat er geen volledige verbinding is en gebeurt er dus helemaal niets.
De instellingen:
mijn pc:
handmatig ingesteld ip: 192.168.1.3 (van draadloze netwerk begint het bij 192.168.1.10, dus zit niet in de weg)
subnetmask : 255.255.255.0
mijn broertjes pc:
handmatig ingesteld ip: 192.168.1.4
subnetmask: 255.255.255.0
instellen van een gateway heeft geen effect gehad.
Wat moet ik doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 11-02-2005 22:04 ]
PSN: Sluuz