Toon posts:

[ATI9800XT] AGP versnelling kan niet meer aan sinds cat5.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img139.exs.cx/img139/8224/agp5ja.th.jpg

Hallo, ik heb vandaag de nieuwe cat drivers ge-installed (5.2) en het valt me op dat ik de agp versnelling niet meer aan krijg (zie afbeelding). Ik heb (zoals altijd) eerst het ATI software verwijder programma gedraait, na reboot NFR 0.72 gedraaid en de rest files weggehaald, vervolgens de drivers ge-istalled en toen zat het probleem erin. Vorige driver was cat5.1, deze terug gezet op dezelfde manier maar dat mocht ook niet baten.
Ik dacht, ach laat maar dan en ben HL2 gaan spelen maar merkte een mindere prestatie, vervolgens 3dmark05 gedraaid en ben idd van 3450 naar 3150 gedaald.
Vervolgens voor de zekerheid de BIOS bekeken maar daar stond alles zoals het hoort te staan AGP8*, mem size256MB, voor de zekerheid de agp ratio op auto gezet maar dit mocht niet baten.
Via ATI control panel tab smartguard AGP op 8* gezet, getest en bleef zo staan, na toepassen kreeg ik een melding reboot voor wijziging, dit gedaan maar daarna stond AGPversnelling weer op off.
Ik ben out of idea's, iemand anders een idee, bvd.

Verwijderd

misschien moet je je arpeture size wat kleiner zetten in je bios 64mb ofzo en misschien heeft ati dat wel express geschrapt om een vage reden... mail eens naar hun
het is maar een slag in de rondte maarja misschien is het dat wel :|

succes

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 19:34 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
soms wil het helpen de chipset-drivers opnieuw te installeren,

idee?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:19:
[afbeelding]

Hallo, ik heb vandaag de nieuwe cat drivers ge-installed (5.2) en het valt me op dat ik de agp versnelling niet meer aan krijg (zie afbeelding). Ik heb (zoals altijd) eerst het ATI software verwijder programma gedraait, na reboot NFR 0.72 gedraaid en de rest files weggehaald, vervolgens de drivers ge-istalled en toen zat het probleem erin. Vorige driver was cat5.1, deze terug gezet op dezelfde manier maar dat mocht ook niet baten.
Ik dacht, ach laat maar dan en ben HL2 gaan spelen maar merkte een mindere prestatie, vervolgens 3dmark05 gedraaid en ben idd van 3450 naar 3150 gedaald.
Vervolgens voor de zekerheid de BIOS bekeken maar daar stond alles zoals het hoort te staan AGP8*, mem size256MB, voor de zekerheid de agp ratio op auto gezet maar dit mocht niet baten.
Via ATI control panel tab smartguard AGP op 8* gezet, getest en bleef zo staan, na toepassen kreeg ik een melding reboot voor wijziging, dit gedaan maar daarna stond AGPversnelling weer op off.
Ik ben out of idea's, iemand anders een idee, bvd.

Verwijderd

Topicstarter
@ puppetmaster.

thx voor de tip.
Ik heb nl. onlangs voor mijn mobo de nforce 6.39 drivers ge-installed, die alleen voor nforce 4chipsets zijn, maar waarvan ik gelezen had dat ze ook op oudere nforce chipsets gebruikt kunnen worden.
In de details van de nforce drivers bleek dat de G.A.R.T. drivers niet waren ge-installed.
Ik heb de nforce 5.10 drivers weer teruggezet en het probleem met de AGP versnelling is nu verholpen, en de FPS is ook weer op het oude niveau.
thx.
@ mod: topic kan dicht.