Al jaren draai ik een Debian server met courier imap, postfix, fetchmail, procmail en apache.
Een vrij standaard config waarbij fetchmail al mijn mailaccounts leeghaalt en procmail zorgt dat de mailtjes op de goede plek komen.
Als Webmail gebruik ik squirrelmail, lokaal in het netwerk gebruik ik outlook express om de (imap) mail te lezen.
Dit werkt allemaal perfect.
Nu wil ik de mail op mijn eigen laptop lezen vanaf een lokatie bij een klant zonder webmail te gebruiken maar met outlook express.
Ik denk dat is simpel:
Zet op mijn adsl modem poort 143 open,
Forward poort 143 naar 192.168.1.5,
Stel in outlook exress in dat Imap server voor inkomende mail server2.domein.nl is in plaats van server2
en gaan met die hap.
Dit blijkt echter niet te werken en ik kom er niet achter waarom niet, vergeet ik iets of veel?
Speuren in howto's en op GoT heeft me nog niet verder geholpen.
Lokaal telnetten naar de imap poort gaat goed.
Kan iemand me een duwtje geven om verder te komen?
Een vrij standaard config waarbij fetchmail al mijn mailaccounts leeghaalt en procmail zorgt dat de mailtjes op de goede plek komen.
Als Webmail gebruik ik squirrelmail, lokaal in het netwerk gebruik ik outlook express om de (imap) mail te lezen.
Dit werkt allemaal perfect.
Nu wil ik de mail op mijn eigen laptop lezen vanaf een lokatie bij een klant zonder webmail te gebruiken maar met outlook express.
Ik denk dat is simpel:
Zet op mijn adsl modem poort 143 open,
Forward poort 143 naar 192.168.1.5,
Stel in outlook exress in dat Imap server voor inkomende mail server2.domein.nl is in plaats van server2
en gaan met die hap.
Dit blijkt echter niet te werken en ik kom er niet achter waarom niet, vergeet ik iets of veel?
Speuren in howto's en op GoT heeft me nog niet verder geholpen.
Lokaal telnetten naar de imap poort gaat goed.
Kan iemand me een duwtje geven om verder te komen?