2 dvd-5 mergen tot 1 dvd-5

Pagina: 1
Acties:

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Voordat dit topic direct dicht gaat wil ik vermelden dat ik (bijna) alle topics hier op got heb doorgenomen en veel guides heb gevolgd die ik via google heb gevonden.

Mijn probleem is als volgt:
Ik heb twee dvd’s (dvd-5) die goed van kwaliteit zijn. Nu wil ik deze samenvoegen op 1 dvd-5 zonder al te veel kwaliteit verlies. De meest simpele manier met dvd-shrink heb ik geprobeerd, maar de kwaliteit in voornamelijk donkere scenes was zeer slecht.
Nu ben ik gaan zoeken naar andere programma’s.
Met dvd remake heb ik de twee samengevoegd zodat ik 1 film kreeg van +/- 8 gb.
Daarmee kreeg ik de volgende sturctuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.VOB
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB
VTS_01_5.VOB
VTS_02_0.BUP
VTS_02_0.IFO
VTS_02_1.VOB
VTS_02_2.VOB
VTS_02_3.VOB
Nu wil ik deze dus laten passen op 1 dvd-5.
Ik heb vervolgens gezocht naar programma’s die met cce de film omzetten naar dvd-5 formaat. Ik heb met dvd rebuilder de film proberen om te zetten maar het uiteindelijke bestand was even groot als het orgineel. Dan heb ik doitfast4u geprobeerd, maar deze gaf uiteindelijk foutmeldingen en hiermee ben ik niet verder gekomen.
Dan heb ik dvd2dvd-r geprobeerd met de internet domain transcoder en cce. Het lijkt er op dat met dit programma alleen de tweede dvd wordt omgezet, want het uiteindelijke bestand is film 2, van 3gb.
Heeft er iemand misschien nog een guide of programma dat mbv cce een film kan re-encoden? Ik kom er in ieder geval niet uit.
Zelf denk ik dat ik de film op een andere manier moet samenvoegen, maar hoe daar kom ik niet uit.

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27
bij DVD shrink, had je dan wel "deep analys" aan staan? deze geeft de hoogste kwaliteit. Ook kan je het nog proberen met DVD2ONE.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Mja, je ontkomt niet aan kwaliteits verlies bij zo'n compressie. Maar dat alleen dvd2 gebeurt ligt denk ik aan je ifo file das kennelijk niet helemaal goed gecreeert.... Speelt de gecombineerde film wel goed af met bv powerdvd? Als je ifoedit gebruikt kun je je ifofile repareren misschien dat ie hem dan wel goed comprimeerd ifoedit guide en programma: http://www.ifoedit.com/

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11-2025
Volgens mij moet je voor dvd-rebuilder avisynth geinstalleerd hebben. Heb je dat? Het kwaliteitsverschil met dvd-shrink wordt bij lagere bitrates best groot namenlijk. Kwaliteitsverlies (zeker bij donkere scenes) zal alleen gewoonweg niet te voorkomen zijn.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Met powerdvd speelt de film goed af.
Dvd remake maakt een menu aan met disk 1 en disk 2, dus zo kun je tussen de 2 films/delen kiezen.
ik kan nog eens proberen de ifo aan te passen, maar of dat helpt betwijfel ik.
Ik snap dat programma's als dvd-shrink en dvd2one makkelijk zijn, maar volgens mij is met cce een veel hogere kwaliteit haalbaar.
Daarom wil ik ook een programma/gui hebben die de programma's combineerd. Of eventueel zelf alle stappen doorlopen.
Maar ik ga wel weer wat proberen en kijken wat het resultaat zal zijn.

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]