Toon posts:

dvd recorder leest cd maar geen dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik heb een lite-on SOHW 1213s dvd recorder. Hij is een aantal maanden oud en ik heb er pas 12 cd's en 1 dvd mee gebrand. Gisteren wilde ik een dvd branden en in nero (legale versie) zei hij dat ik een lege dvd moest invoeren. Ik heb een aantal dvd's geprobeerd maar niks. Toen heb ik de computer gereboot en toen heb ik een volle dvd erin geduwd en deze kon hij niet lezen. Een cd leest hij dus wel en kan ik ook branden.

Mijn specs zijn: amd 3500+ , msi neo2 platinum , 1024 mb corsair ram, digital raptor 36,7

Ik heb de search functie al gebruikt maar kon niks vinden met dit probleem.

Weet iemand een oplossing??

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Geeft de Nero info tool aan dat DMA aanstaat voor de DVD brander? Ik had een vergelijkbaar probleem op een andere PC, na wat gedoe kwam ik erachter dat Windows geen DMA had geinstalleerd. Na updaten van de IDE-drivers (website vd fabrikant) kon ik wel DMA gebruiken en toen waren alle brandproblemen opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat ga ik eens proberen... ik post de bevindingen zsm thx alvast

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd en hij leest nog steeds geen dvd's!

Iemand anders een idee??

Verwijderd

nVidea nForce drivers installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer dat eens..

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd, weer niks..... iemand nog een ander idee?? het rare is dat hij wel cd's leest maar geen dvd's !

Verwijderd

Kan je hem in een andere pc proberen? Anders zou ik er terug mee naar de winkel gaan.

Verwijderd

Topicstarter
nee , geen mogelijkheid. Ik ga er mee terug, bedankt voor je hulp.
Pagina: 1