Toon posts:

[2003] VPN-server op virtuele computer vanaf internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik zou graag een VPN server hebben draaien voor mijn neven/broers/vrienden/vriendinnen. Nu is dit met XP wel mogelijk, echter kan deze maar 1 inkomende verbinding tegelijk aan.
Met Windows 2003 is het wel mogelijk meerdere verbindingen te ontvangen. Maar omdat ik mijn computer voornamelijk gebruik voor spelletjes en dergelijke wil ik deze niet draaien als hoofdOS.
Ik heb nu geprobeerd om een virtuele computer (Microsoft Virtual PC) te laten fungeren als VPN-server. Vanaf het host-OS kan ik wel een verbinding maken maar iemand vanaf internet niet.
Ik heb al geprobeerd om in mijn firewall in te stellen dat verbindingen naar port (VPN) geforward moeten worden naar de virtuele Windows 2003 machine maar dit werkt niet.
Verder zit ik niet achter een router maar gelijk achter het kabelmodem.
Ook kunnen mensen van buitenaf verbinding maken met mijn VPN in windows xp dus die poorten zijn niet geblocked ofzo.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank,
Peppy

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is dan je probleem als het allemaal werkt?

Portmappings naar poort 1723? Luistert er iets?

Kortom, je situatieschts is uitgebreid, maar de essentiele dingen missen ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt dus niet.
Ik kan wel een enkelvoudige vpn-verbinding ontvangen en afhandelen op windows xp maar niet meer.
En ik wil er meer.
En om dit te bereiken wil ik dus op een virtuele pc windows 2003 draaien welke de vpn-verbindingen afhandelt.
Hoe kan ik portmappen dan?
Via mijn firewall?
Ik heb het idee dat het niet op die manier werkt. Maar misschien ook wel.
Gaarne tips/advies.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 18:28 . Reden: verduidelijking ]

Verwijderd

Topicstarter
Kom op.
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe heb je je virtual PC geconfigureerd? Ik ken zelf VirtualPC niet - maar in VMware kan je bijvoorbeeld instellen dat je met een bridged IP werkt?

Verder - je zegt dat je porten doorgemapped hebt - maar PPTP van Windows bestaat niet enkel uit TCP/IP poorten, maar ook uit een protocol (GRE - protocol 47) - en dat is een protocol wat maar weinig routers kunnen doormappen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Daar kan ik wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met mijn virtual pc op internet en vanaf de host kan ik via shares op de virtuele pc komen. Dus hij maakt echt deel uit van mijn netwerkje.
Maar ik heb het geprobeerd met dat protocol maar het lukt nog niet.
FF voor de duidelijkheid ik draai ZoneAlarm Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Kom op nou mensen.
Dit zal anders de 2e keer worden dat er geen antwoord gevonden kan worden op mijn vraag.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 19:04
Kan je je IP wel gewoon pingen e.d. :? knikker gewoon die hele firewall uit en test dan eens. Sluit dus eerst dingen uit( Werkt je firewall, stuurt je modem alles netjes door enz) voordat je begint te zeuren dat iets niet werkt. Owjah gebruik ook eens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop!!

[edit] nog een link: Microsoft KB

[ Voor 12% gewijzigd door IJnte op 14-02-2005 12:32 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Lijkt me dat je het in zonealarm in moet stellen.

Firewall - Expert - Add.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1