XP SP2 traag na kopieeren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• nomort
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
ok. ik heb een MS-6330, AMD2400+ met 3 HD's
HD1 Maxtor 40g (pr. master)
HD2 Maxtor 13g (pr. slave)
HD3 Maxtor 120g (sec.master)

Op HD1 heb ik 2x SP2 geinstalleerd (1 voor games, 1 voor muziektoepassingen). Nu heb ik sinds ik HD3 heb aangeschaft problemen met het kopieren van (grote) bestanden. Ik gebruik deze schijf voor massaopslag (mp3 films etc.) en soms na het kopieren van images worden deze corrupt.

Valt op zich nog mee te leven, dit gebeurd niet continu.. maarrr. Wat ik nu al een aantal keer heb gehad is dat mijn hele XP in de soep loopt tijdens het kopieren. In het begin gaat het nog redelijk snel, en daarna vertraagt het kopieeren tot voor jaren 90 snelheden.
Na het kopieren is er met de computer niets meer te beginnnen, applicaties starten traag, mp3's zijn niet meer af te spelen. Dit terwijl dit een praktisch cleane windows was (alleen broodnodige shit). Geheugengebruik is 250 van 512, wisselbestandgebruik is iets van 200.

Ik heb checkit/windoctor/Norton systemwork gedraaid, alles is gecleaned. fragmentatie is wel (opeens) iets van 21% op bootschijf.

Nu had ik ook nog een andere SP2 geinstalleerd (voor muziek dus), ook op HD1 (wel andere partitie uiteraard), deze heeft bovengenoemde problemen NIET.

Nou, maar ff active smart (HD monitoring util) geinstalleerd. ook niets bijzonders afgezien van het feit dat de temperatuur op HD1 wel wat hoog is (50 c), HD3 is 38 graden

Ik kan de hele zooi wel weer gaan formatteren en XP er oppleuren (voor de 3e keer!!!), maar ben bang dat het dan snel weer misgaat.

Hier nog wat andere data:
HD1 40g (primary master):
l.read speed: 1.5412 mb/s
r.read speed: 0.6433 mb/s
access time: 8.95 ms

HD2 20g (primary slave):
l.read speed: 88.6875 mb/s
r.read speed: 1.7221 mb/s
access time: 12.26 ms

HD3 120g (sec. master):
l.read speed: 228.1250 mb/s
r.read speed: 2.9268 mb/s
access time: 9.10 ms

HD1 is wel errug traag, maar als ik naar de desbetreffende XP partitie kijk is het:
C:
l.read speed: 7.2500 mb/s
r.read speed: 0.6385 mb/s
access time: 8.94 ms

Wat zou dit in godsnaam kunnen veroorzaken???? en hoe los ik dit op???? (ben in staat om nu direct een niet MB+CPU te kopen, wordt wel eens tijd, maar wil toch ff weten hoe dit kan komen..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
laatste bios op je mobo?
niet zitten kloten in de registry met memory management?

specs

• nomort
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05-2023
hahahahaha. opgelost. met dank aan de zoek functie en wat uurtjes browsen.

Wat dat klote XP doet na een paar schrijferrors de mode terugzetten naar PIO ipv UDMA. En dit valt dan ook niet meer aan te passen. Dit verklaart dus ook waarom ik bij de ene XP wel een goede snelheid kreeg bij dezelfde hd en bij de andere niet.

Dus, ide controller verwijderd en alles draait weer als een zonnetje :)