[php] iets leuks doen met passthru output

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een script geschreven wat het mogelijk maakt een tarbal over het netwerk uit te pakken. De output waarde wordt nu op het scherm gepost:

hlds_l/ hlds_l/hl2/ hlds_l/hl2/InstallRecord.blob hlds_l/hl2/cstrike/ hlds_l/hl2/cstrike/bin/ hlds_l/hl2/cstrike/bin/server.dll hlds_l/hl2/cstrike/bin/server_i486.so hlds_l/hl2/cstrike/cfg/ hlds_l/hl2/cstrike/cfg/game.cfg hlds_l/hl2/cstri

Om te voorkomen dat de client de browser niet afsluit zou ik graag een soort status balkje willen maken of iets willen hebben wat de gebruiker vast houdt aan de pagina. Weten jullie of zoiets met php mogelijk is? Misschien hebben jullie tips of ideeen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik denk dat je dit wel met javascript op kunt lossen. Zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<html>
  <head>
  <script type="text/javascript">
   var is_finished = false;
   function checkIsFinished () {
      if ( !is_finished ) {
         return confirm ( 'You are about to abort the current operation, which will probably cause a huge disaster.\nAre you sure?' );
      } else {
         return true;
      }
   }
   window.onunload = checkIsFinished;
  </script>
  </head>
  <body>
     <pre>
<?
flush ();
// do some intense stuff 

// done:
?>
     </pre>
   <script type="text/javascript">is_finished = true; alert ( 'done!' )</script>
</body>
</html>

[ Voor 15% gewijzigd door drm op 11-02-2005 17:07 . Reden: halve code :P ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Eijkb

Zo.

Het PHP gedeelte wordt uitgevoerd op de server en dus nog voor je javascript. Dit zal het niet oplossen. Er zijn op GoT al een hoop vragen over voortgangsindicatoren geweest heb ik me laten vertellen. Zoek daar eens op.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eijkb schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:08:
Het PHP gedeelte wordt uitgevoerd op de server en dus nog voor je javascript. Dit zal het niet oplossen. Er zijn op GoT al een hoop vragen over voortgangsindicatoren geweest heb ik me laten vertellen. Zoek daar eens op.
Die flush() in drm's code zorgt dat alle code die daarboven staat alvast naar de browser gestuurd wordt, dus wat je zegt klopt niet helemaal. ;) drm's code is wel degelijk toepasbaar.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is wanneer de gebruiker heeft geklikt op de maak knop ofzo dat je anar de vervolg pagina gaat waar gewoon een html form staat.

Deze form kan je vanuit de body onload versturen. Je kunt bijvoorbeeld op die pagina de gebruiker zeggen dat het formulier op dit moment verwerkt wordt (pagina gaat pas weg als formulier klaar is).

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Bedankt.. Ik ben al iets verder.. Met flush heb ik ook zitten spelen om bv een leuke indicator te maken. Het enige wat ik eigenlijk mis is een java script dat er voor zorgt als je op het kruisje klikt van je browser, rechts bovenaan, dat je dan een waarschuwing krijgt of je de sessie wil afbreken.. Bestaan er dat soort dingen? Ik had zelf al iets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
<title></title>
<link rel='stylesheet' href='style.css'>
</head>

<script type="text/javascript">

function closeOut(){
  if (confirm("Do you really want to close this window")){
    return true; }
   location.href = document.URL;;
  return true;
}

</script>

<body onUnload="javascript:closeOut()">
</body>
</html>

Het enige is dat hij een foutmelding geeft als ik de pagina sluit!

[ Voor 53% gewijzigd door Erhnam op 24-02-2005 09:39 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1