Toon posts:

Mijn pc crasht wanneer ik opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij hulp kunnen bieden met dit minderfijne probleempje in zeer korte tijd :/
Nu, ja nu heb ik over 2 uur een lan-party op school (jaja mijn school).
Gisteravond lekker een muziekje geluisterd en opeens loopt het boeltje vast.
Ik denk, hmmm vaag ff rebooten en toen begon et, een blauw scherm met unamountable boot disk failure.
5 dagen geleden had ik ook dit probleem en heb ik hem moeten formateren.
Nu heb ik het weer maar is het probleem erger geworden...
Namelijk: De instellingen in de bios staan goed, en herkennen mijn harde schijven maar tijdens het opstarten kan ik niet de ms_dos modus in, de veilige modus of de netwerk modus in, ook kan ik windows niet opstarten en tijdens het laad balkje stopt deze zomaar. Hierna krijg ik soms dit hierboven genoemde *unamountable boot disk failure blauwe scherm. :(
Ik heb een 865PE Neo2 Moederboard en 2 S-ATA schijven.
Ik heb verder geprobeerd met de windows XP cd op te starten maar deze blijft hangen op het kijken naar hardeschijven. (hij kan de mijn master 120 gig schijf niet vinden) hierdoor kan ik niet bij de partities komen en dus ook nix formatteren!!

Help :(

Thom

ps. Het zijn maxtor hardeschijven....

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52

boesOne

meuh

Download het diagnostic tooltje van je harddisk fabrikant en check je harddisks. Misschien is er 1 rot..

Je kan ook nog, om te kunnen partitioneren, een dos flopje gebruiken en met fdisk of gdisk de partities te lijf gaan..

[ Voor 38% gewijzigd door boesOne op 11-02-2005 16:35 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Als 1 schijf het niet doet, haal die er dan uit en zet Windows ff snel op die andere, kun je naar die LAN en daarna zie je wel verder :)