Toon posts:

Scanjet 4400c TWAIN driver, geen WIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af of de driver die geinstalleerd wordt voor de hp scanjet 4400c (met precisionscan 3) wel een TWAIN driver is.

In mijn .NET applicatie kan ik verschillende twain scanners aanspreken (canon d-3080 bijv.). Als ik echter alleen een hp scanjet 4400c installeer vindt het twain component geen enkele scanner. De 4400 is in andere windows applicatie gewoon te gebruiken, ook met precision scan 3.

Iemand enig idee hoe te controleren of er zgn. twain drivers geinstalleerd zijn? Want mijn applicatie mag niet met WIA werken (omdat sommige scanners die gebruikt worden niet met WIA kunnen werken, waaronder die canon D-3080). Als iemand wia drivers voor die canon d-3080 dan is het natuurlijk ook goed :)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13
Start eens Imaging op:
Onder windows 2000: Start -> Programma's ->Bureau-accessoires -> Windows Imaging. Die ondersteunt TWAIN-drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn probleem niet. Want die gebruikt dan gewoon de WIA api als ie geen twain kan vinden. Die keus heb ik echter niet.

Voor de duidelijkheid, de applicatie gaat alleen met TWAIN drivers werken.

Ik dacht echter dan elke scanner met de TWAIN api te benaderen was. Iemand dus enig idee waarom ik die hp 4400 niet aan de praat krijg met TWAIN?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 20:13
Ik zou je geen specifieke informatie kunnen geven over die driver, maar mij ervaring is dat HP er niet heel erg goed in is.

Bovendien hebben ze nog wel eens de neiging om hun budget modellen ( geen idee of die 4400 dat is trouwens ), met een 'eigen' software interface uit te rusten.

Zo was het lange tijd het geval dat ik mijn 3200 niet met SANE kon benaderen omdat deze zo een interface had.

Overigens zou je in de twain_32 map in je windows dir kunnen kijken of ie daar onder staat. ( Is een begin iig )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.