[Paint XP]Smilie veranderen » kleuren willen niet

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 15:27
Hoi,

Ik heb een Fok/GoT smilie gepakt en die wilde ik wat bewerken met paint, het probleem is alleen, dat als ik bijv rood kies, dat ie dan bruin word, en bij ong. alle kleuren wordt ie bruin of legergroen, weet iemand aan welke instelling dat ligt?

C.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je moet even van die smiley een RGB-kleur maken dan in bijvoorbeeld Photoshop

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 15:27
GGS_VR6 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:11:
Je moet even van die smiley een RGB-kleur maken dan in bijvoorbeeld Photoshop
Die heb ik dus niet... kan deze comp niet echt aan.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sla het plaatje op als BMP, en open het plaatje dan weer. Het probleem komt doordat GIF maar over een beperkt kleurenpallet beschikt.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het plaatje dat je opend is GIF, deze heeft altijd een beperkt kleuren pallet, en elke kleur die je er in wil tekenen zal vervangen worden door de kleur uit het pallet wat er het meest op lijkt.

In Photoshop zou je eenvoudig de kleur-modus aan kunnen passen naar RGB inderdaad. Met Paint kan dat niet, maar misschien dat het helpt als je de GIF opslaat als JPG, bewerkt en weer opnieuw opslaat als GIF? :)

//Edit: te laat.. :z

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 11-02-2005 16:24 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Paint is daar ook geen geschikt programma voor... je hebt meer aan PSP, PS of GIMP

We are shaping the future

Pagina: 1