Toon posts:

PC doet niets na vervangen voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC pentium 2 start niet meer op. De pc was geheel dood. Na vervanging van de voeding was dit het zelfde. Na punt 14 en 15 van de voedingspug te verbinden werket de pc weer.
Nu de ham vraag, hoe functioneerd deze voeding, mag punt 14 en 15 doorverbonden blijven ?
is er een circuit dat deze verbinding tot stand brengt. De mainswitch is een puls schakelaar en neem aan dat deze en circuit op het moederbord activeerd die hoogstwaarschijnlijk punt 14 en 15 korsluit.

Gr,

Pieter :'(

Verwijderd

Titel klopt dus niet helemaal :). Hij doet het wel, alleen moet je twee dingen (waar ik verder niets van/over weet) met elkaar verbinden. Ik zou niet weten hoe het zit, dus afwachten maar.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52

boesOne

meuh

Normaal doe je een ATX voeding aan door groen en zwart op de powerconnector richting mobo te verbinden.. heb jij dat dus gedaan ? niet helemaal duidelijk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de pc doe het wel als je de punten 14 en 15 doorverbind, dit zijn de groene en de zwarte draad.
Ergens op het moederbord zit een schakeling die vanuit een triggerpuls (aan/uit schakelaar, dit is aleen maar een puls schakelaar) de voeding aanstuurd waardoor de punten 14 en 15 electronische met elkaar verboden worden.
De vraag is is dit te repareren op het moederboard en hoe werkt dit precies.
Kan ik bv. de punten 14 en 15 standaard met een echte schakelaar dit regelen. Kan de voeding hier tegen. Ik denk dat het repeareren van het moederboard geen optie is. het enige probleem dat je hebt is dat je de pc hardwarematig moet afsluiten en starten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit de PWRON connector vanuit de behuizing wel correct op het moederbord aangesloten?

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 09:03

sniek

Got root?

Inderdaad, PWRON (power on) connector moet er goed op zitten. Veel fabrikanten laten niet zien hoe,.. maar wel waar,.. Draai hem dus is om! :)

Irrelevant by default - rm -rf /

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of anders is die powerswitch gewoon kapot. Lijtk me sterk dat die er inens omgekeerd op zou zitten :P Probeer dan es de resetknop (=precies hetzelfde) op het de powerswitch aansluiting te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 14-02-2005 12:28 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zou niet uitmaken. Het is gewoon een doorlus-connector ;)
Bedenk, met kortsluiten met een schroevendraaier bereik je hetzelfde effect B)

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat kleine zwarte plugje bedoeld. deze kun je omdraaien maar zal mi weinig uitmaken. De aan/uit schakelaar is niet meer als een puls schakelaar. (de schakelaar is inorde, deze heb ik nagemeten) Als ik de punten op het moederboard doorverbind geeft hij ook geen reactie.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik de punten op het moederboard doorverbind geeft hij ook geen reactie.
Maar je krijgt wél reactie wanneer je diezelfde punten op de voeding (groen+zwart) doorverbindt?

Dan lijkt het me een gevalletje van een gaar moederbord / gare connectors.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 14-02-2005 12:36 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 21:22
Weet je 100% zeker dat je de goede pinnen op het moederbord doorverbindt? Lijkt voor de hand liggend, maar ik heb zelf ooit peentjes gezweet doordat ik twee pins uit de onderste rij aangesloten had, in plaats van de bovenste... |:(

Anders moet je het inderdaad zo oplossen dat je pin 14 en 15 van de ATX-connector aansluit op de impulsschakelaar van je behuizing. Dat is namelijk precies wat het moederbord voor jou gedaan zou hebben als de pinnetjes nog wel gewerkt zouden hebben...
Pagina: 1