Dolby Digital of pro-logic 2 met PowerDVD

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb sinds kort een Pionee VSX D514 receiver en had al een tijdje een SBLive 5.1 Platinum

Via de livedrive heb ik mijn pc digitaal via coax op de receiver aangesloten, en (vanzelfsprekend) heb ik in games etc. pro-logic 2 geluid. Maar met dvd-s blijft mijn receiver pro-logic 2 aangeven, en geen Dolby digital. Iets wat wel gebeurt als ik een aparte dvd-speler gebruik, en niet die van mijn pc.

In powerdvd heb ik als setting "SPDIF"
In het creative speaker setup dingetje heb ik Alleen Digitaal aangevinkt, En AC3 decodering. Verder staat hij op 2 speaker instelling, want als ik 5.1 speaker selecteer dan krijg ik geen stemmen meer onder het kijken van dvd (centre channel dus).

Mijn vraag is dus, geeft mijn pc nu wel een digitaal 5.1 signaal door, en zoja, wordt dat dan ook in dolby digital versterkt of maakt mijn receiver er een pro-logic 2 geluid van?

Verwijderd

Probleem heb ik een tijdje geleden ook gehad. Je moet in de Creative mixer het vakje AC3 decodering uitzetten, dat verloopt de dedodering niet via de geluidskaart, maar stuurt ie het Dolby Digital signaal door naar de versterker.

Probleempje moet dan opgelost zijn.

• thettes
Dat werkt helaas niet. Volgens mij zit het digitaal kabeltje van dvd-rom naar soundblasterkaart wel goed, maar zal het morgen even met een andere proberen? :)

edit:
Maar met een AC3 divx ook geen geluid als het uitgevinkt is :(

[ Voor 19% gewijzigd door thettes op 12-02-2005 01:45 ]

• thettes
Even een update op het onderwerp, als ik nu een divx of DVD met dolby digital start, wordt het geluid van de rest van de pc (zoals wav enzo) gemute. Helaas krijg ik dan ook nog steeds geen geluid van de divx of dvd. 1 keer is het me wel gelukt, maar hoe weet ik niet meer, het was meer perongeluk, toen ik een paar dingen gingen muten/dempen enzo. :(

Weet iemand dus hoe ik het kan fixen? ;)

• thettes
Nog geen mensen met vergelijkbare problemen en/of oplossingen? Dit is iig de laatste kick die ik probeer, hopelijk wordt het nog wat ;)

Verwijderd

AC3 codec al geïnstalleerd? In de AC3-codec selecteer je ook SPDIF als uitgang en dan zou het moetenwerken...

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik zou geen ac3 codec maar ac3filter nemen. Daar netjes instellen dat die spdif wil gebruiken en dan bij je soundblaster condig dus ac3 decoding uitzetten. Voor dvd's zou powerdvd gewoon goed moeten werken, maar als het dan echt nog niet werkt zou je ook mediaplayer classic kunnen gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 03-04-2005 23:17 ]

Verwijderd

thettes schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:52:
Ik heb sinds kort een Pionee VSX D514 receiver en had al een tijdje een SBLive 5.1 Platinum

Via de livedrive heb ik mijn pc digitaal via coax op de receiver aangesloten, en (vanzelfsprekend) heb ik in games etc. pro-logic 2 geluid. Maar met dvd-s blijft mijn receiver pro-logic 2 aangeven, en geen Dolby digital. Iets wat wel gebeurt als ik een aparte dvd-speler gebruik, en niet die van mijn pc.

In powerdvd heb ik als setting "SPDIF"
In het creative speaker setup dingetje heb ik Alleen Digitaal aangevinkt, En AC3 decodering. Verder staat hij op 2 speaker instelling, want als ik 5.1 speaker selecteer dan krijg ik geen stemmen meer onder het kijken van dvd (centre channel dus).

Mijn vraag is dus, geeft mijn pc nu wel een digitaal 5.1 signaal door, en zoja, wordt dat dan ook in dolby digital versterkt of maakt mijn receiver er een pro-logic 2 geluid van?
Dit klinkt precies hetzelfde wat ik ook meemaak: stereo DD wordt door mijn versterker DPLII geremixed. Maar bij een ECHTE 5.1 DD wordt het netjes over 5.1 kanalen verspreidt. Geen id waarom! Je zou eens een 5.1 DD (of eens DTS DVD_ moeten afspelen, dan kan je zien of alles goed werkt. Zit er trouwens geen controle LEDje op waarop je kan zien of je DD binnenkrijgt?

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 20:20
I did have one major problem tho, which was when I came to plug my external Dolby digital amp into the S/PDIF coax connector on the front, I found it refused to dish out a Dolby signal that my amp could pick up. After hours of playing with the software, I found that the 'enable Dolby digital' tab had to be switched OFF!
bron: http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0yMTU=

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• thettes
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:48:
[...]

Dit klinkt precies hetzelfde wat ik ook meemaak: stereo DD wordt door mijn versterker DPLII geremixed. Maar bij een ECHTE 5.1 DD wordt het netjes over 5.1 kanalen verspreidt. Geen id waarom! Je zou eens een 5.1 DD (of eens DTS DVD_ moeten afspelen, dan kan je zien of alles goed werkt. Zit er trouwens geen controle LEDje op waarop je kan zien of je DD binnenkrijgt?
Ik heb dit probleem dus met AC3 DivX, DVD en ook vele divx/xvid met 2 kanaalsgeluid.
Het probleem doet zich voor onafhankelijk van welke videoplayer ik gebruik.
Ik heb powerdvd en media player classic op SPDIF output gezet.

ik heb 3 ledjes op mijn receiver,
1 geeft aan of ik een digitaal/analoog signaal binnenkrijg. (CD en DVD kan ik dus analoog en digitaal op mijn receiver zetten).
1 geeft aan Digital of niet
1 geeft aan of het pro-logic2 of DD5.1 is.

Bij het afspelen van mp3 en windows geluiden brandt alleen ledje nummer 1.

Nu heb ik de oplossing wel, ik moet bij de OPNAME volumeregelingen "cd-digital" aanvinken en alles werkt.
Pagina: 1