Voor een project maak ik veel gebruik van filters in J2EE. Nu zit ik een beetje met het probleem dat als een filter naar een response wil schrijven je de response moet wrappen. Wat je dan doet is een wrapper object eigen outputstreams en writers te laten geven, waarbij je alle output van het vorige filter in opvangt (buffered).
Dit is opzich leuk, maar als de volgende filter dit dan ook doet dan zal die dus ook voor buffering gaan zorgen. Als je 5 filters diep zit, krijg je dus buffering op buffering en dan maal 5.
Ik zie standaard voorbeelden van filters echter nooit iets hier tegen doen. Vooral als je grote pages hebt lijkt me dit nogal veel onnodige overhead. Natuurlijk is het mischien niet zo gebruikelijk dat 5 filters allemaal wat naar de page schrijven, maar toch...
Of is er een standaard mechanisme voor dat ik over het hoofd zie?
Dit is opzich leuk, maar als de volgende filter dit dan ook doet dan zal die dus ook voor buffering gaan zorgen. Als je 5 filters diep zit, krijg je dus buffering op buffering en dan maal 5.
Ik zie standaard voorbeelden van filters echter nooit iets hier tegen doen. Vooral als je grote pages hebt lijkt me dit nogal veel onnodige overhead. Natuurlijk is het mischien niet zo gebruikelijk dat 5 filters allemaal wat naar de page schrijven, maar toch...
Of is er een standaard mechanisme voor dat ik over het hoofd zie?