[win2k3] Subdomein aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Hallo,

Ik heb een domeinnaam aangevraagd. Deze werkt naar behoren met één website die op mijn eigen server staat. Nu wil ik voor een vereniging in de buurt een tweede website op mijn eigen server plaatsen.

Ik weet dat het mogelijk is om meerdere domeinnamen naar één ip te laten verwijzen, maar dan krijg je bij beide namen dezelfde website te zien.
Ik weet ook dat het mogelijk is om een subdomein aan te maken. beide servers kunnen dan naar een ander subdomein verwijzen.
Ik heb al geprobeerd om een subdomein aan te maken. In de dns server heb ik een A record gemaakt met als host ingevuld de naam van het subdomein. Het IP-adres is de server waarop de website staat.

Nu zijn mijn vragen:
- Hoe kan ik mijn website aan een subdomein koppelen
- Hoe kan ik mijn subdomein aanroepen in de browser want dit werkt niet volgens de gevonden manier.

Iemand een idee??? O-)

Alvast bedankt _/-\o_

need more coffee!!!

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Als je Apache draait (wat je waarschijnlijk niet doet met w2k3, mgoed), en je hebt VirtualHosts aangemaakt, moet je er voor zorgen dat ze ook daadwerkelijk op naam kijken door het volgende toe te voegen aan httpd.conf
code:
1
NameVirtualHost *:80

Dat zou het probleem op moeten lossen dat je altijd dezelfde website krijgt te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Virtugon op 11-02-2005 15:47 ]

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Hmm, ik snap het nog niet helemaal... |:(

Ik gebruik inderdaad geen apache, maar gewoon de standaard meegeleverde versie van win2k3.

Waar moet ik die regel aanmaken??? ook in de DNS?

need more coffee!!!

Verwijderd

http://www.google.com/sea...ual+hosts+iis&btnG=Search

Daar moet je een heel eind mee komen :)

Dit topic is gesloten.