[CSS + DIV] absolute DIV uitvullen naar rechts?

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Okay, ik zit hier met een raar probleem wat alleen in Internet Explorer voorkomt (getest in Firefox op PC en Mac, Safari op Mac en Internet Explorer op PC)

Ik heb 3 DIV's naast elkaar, absoluut gepositioneerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
div#intro {
    position: absolute;
    top: 183px;
    left: 142px;
    width: 236px;
}

div#laatstevacatures {
    left: 378px;
    right: 220px;
    bottom: 0px;
}

div#testimonial {
    right: 0px;
    bottom: 0px;
    width: 211px;
}

De linker (intro) en rechter (testimonial) DIV hebben een vaste breedte en worden correct weergegeven in alle browsers.

Het middelste DIVje, die geen width heeft gekregen, moet gewoon meeschalen met de breedte van het venster. Ik dacht dit dus op te lossen door de 'right' te definieren voor de middelste DIV, zodat die afstand ook vast staat. Dit werkt dus prima in alle browsers, behalve bij Internet Explorer (het zal weer 's niet waar zijn ;) ). In het geval van IE neemt de DIV de breedte van de inhoud (=tekst) aan.

Het punt is dat ik niet kan garanderen dat de breedte van mijn inhoud ook zo breed wordt dat ie hem tot het rechterpunt vult. Ik heb het namelijk getest met een mooie lorum ipsum tekstje en hij vind de rechtergrens dus wel, maar dat is afhankelijk van de inhoud. En er wordt dus gebruik gemaakt van een achtergrondkleurtje, dus dan is het wel handig als ie helemaal doorloopt naar het einde.

Ik heb al diverse dingen gepoogd:
- width op 100% zetten : inhoud wordt even breed als het venster, dus scrollbalken
- transparant plaatje als inhoud om breedte te forceren: zie width op 100% zetten

Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar, want het werkt overal, behalve in de meest gebruikte browser ... en aangezien dit voor een gemeente is, moet ie natuurlijk wel GOED werken ... ;) De site is overigens helemaal XHTML 1.0 Strict en CSS 1.0 compliant, dus daar ligt het niet aan.

Misschien dat er een hack voor is o.i.d. :?

Lang verhaal, maar hoe duidelijker ik ben, hoe beter lijkt me.

Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan oplossen?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

probeer het relative met marges te speficieren. (en dan vooral die middelste).

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 13:29

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Misschien kan je hier iets mee:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
body {
    margin: 0;
    padding: 0 220px 0 236px; 
}

div#intro {
    top: 0px;
    left: 0px;
    width: 236px;
}

div#laatstevacatures {
    // opmaak
}

div#testimonial {
    top: 0px;
    right: 0px;
    width: 220px;
}

Begrijp niet helemaal je breedtes enzo van je linker en rechter div.. dat heb ik hier dus ook niet in staan, maar das er vast wel in te passen. Dit werkt iig met FF en IE goed. Misschien dat je voor de middelste div nog een min_width kunt opgeven.

Specs | Audioscrobbler