[2000] Vinkje password must be changed automatisch neergezet

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 11:34
Op onze domeincontroller staat in de domain policy dat de gebruikers elke 120 dagen hun password moeten wijzigen. Deze policy draait al tijden, en ik weet niet precies wanneer de volgende ronde is.
Nu hebben we een probleem met een co-systeembeheerder , deze wordt er van verdacht met gebruikers wachtwoorden/accounts te hebben geknoeid en is tot nader order geen admin meer.

Mijn vraag: Als ik in de active directory de gebruikers naloop ,valt het op dat bij een aantal van hen het vinkje ' user must change password at next logon ' aan is gevinkt.
Doet windows (2K) dit zelf omdat misschien die personen toevallig net weer in de volgende policy ronde van passwords wijzigingen periode zitten?, of kan dit vinkje er alleen maar handmatig door een admin zijn neergezet?

Jan

[ Voor 2% gewijzigd door JaNuZz op 11-02-2005 14:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Wanneer de 120 dagen verstreken zijn zet 2k dit vinkje automatisch dacht ik

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet gaat dit automagisch ja.

offtopic:
Denniszs ik heb je tweede berichtje verwijderd. was leeg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hephaistos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02-2024
Als de 120 dagen verstreken zijn verschijnt het vinkje "user must change password at next logon"

Als administrator (of gedelegeerde) kun je het vinkje ook zetten. Handig als een gebruiker z'n wachtwoord is vergeten. Kun je een nieuwe verstrekken en het vinkje zetten, zodat de gebruiker gelijk z'n wachtwoord kan aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hephaistos op 11-02-2005 17:33 ]

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 11:34
Oke, thx voor de antwoorden :)