Geen nieuwe firmware meer voor sony dru500a

Pagina: 1
Acties:

• stefhey
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 08:46
Zoals het er nu naar uitziet, komt er geen nieuwe firmware meer voor de DRU500A.
Dit concludeer ik uit de reaktie van de technische dienst van sony.
Ik heb zelf namelijk problemen met het branden van traxdata's (ritek g05). Hier krijg ik een power callibration error. Dit lijkt mij op te lossen door nieuwe firmware, maar sony zegt glashard dat ik dan maar de recommended media moet gebruiken.
Ikzelf blijf ze gewoon lastigvallen met dit probleem. Onder het mom van dat mijn apparaat dus defekt is, want hij voldoet niet aan de DVD-R of DVD+R standaard.
Ook blijf ik volhouden dat 2 jaar niet de verwachtte levensduur is van zo'n apparaat.

Volgens mij ben ik niet de enige met dit probleem en anders zullen anderen dit probleem binnenkort wel krijgen.

Dus als jullie dit probleem ook hebben neem kontakt op met sony. Misschien als er maar genoeg klachten komen, dat ze dan wel met nieuwe firmware komen.

mvg
Stefan

P.S.
hier kun je de kontakt gegevens vinden: http://www.sonydigital-li...ail.asp?l=en&sc=dvd#phone

[ Voor 7% gewijzigd door stefhey op 11-02-2005 14:30 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb eens in computer idee gelezen over een laser calibration error. Bleek de lens gewoon vies te zijn. Misschien helpt het om een schoonmaak-cd erdoorheen te halen.

Heb je dit probleem met 1 type schijfjes of met allerlei soorten? (dure grap om uit te zoeken :P ) Ik neem aan dat je steeds dezelfde schijfjes koopt, ik doe dat iig wel. Hoe heb je dan ineens dit probleem gekregen?

Overigens vind ik 2 jaar ook een superkorte levensduur, maar het schijnt normaal te zijn tegenwoordig. Mn philips (maar daar noem ik ook een merk... :r ) cd brander was ook in 2 jaar stuk. Mijn sony walkman van 10 jaar oud doet het nog wel steeds :)

ps ik heb een dru700A

• stefhey
Het ligt duidelijk aan de firmware, want ik heb nog een paar traxdata (ritek g04) en die gaan als de brandweer.
Maar dat snappen ze niet daar bij die technische support. Die dachten dat ik die schijfjes op 8-speed wilde branden.(zo'n firmware update houd ik me natuurlijk voor aanbevolen)
Ze snappen blijkbaar ook niet wat 'backwards compatible' inhoud.

Maar ik weet wel dat als ze dit niet oplossen, dat dit mijn laatste sony apparaat is.

Stefan

[ Voor 14% gewijzigd door stefhey op 11-02-2005 14:52 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Evt. gehackte firmwares geprobeerrd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• stefhey
Heb ik al naar gekeken, maar daar wilde ik nog even mee wachten.
Jij doelt natuurlijk op die van lite-on LDW-400D.
Ik wacht sony even af en anders gaan we dat proberen, hij staat al op scherp op mijn schijf.

Stefan