radeon 9200 probleem

Pagina: 1
Acties:

• blaza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 08:30
Ik krijg een crash tijdens het spelen van C&C Generals Zero Hour. Ik heb het nog niet met een ander spel gehad.
Daarna kan ik geen spellen meer opstarten. CS Source geeft een engine error: Unable to unit shader system. Generals zegt dat mijn kaart niet meer voldoet aan de minimum eisen. Firefox gaat ook erg schokkerig. Mijn driver zegt helemaal niks over een error.
Als ik opniew opstart is het voorbij. Ik heb mijn drivers geupdate naar 5.2, maar dat helpt ook niet.
Kan het zijn dat mijn kaart aan het overlijden is? Hij is ongeveer 2 jaar oud.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Dat kan ;)

Hoe zit het met de temperaturen van je pc/grafische kaart. Schokken kan daar uit voortvloeien. Heb je überhaupt C&C generals vlekkeloos kunnen spelen met die radeon? Het zal nog aan je andere hardware afhangen of het gaat werken. De kaart is wel de minimale eis zover ik weet.

Loop je hele systeem eens na op drivers en dergelijke dan weet je waarschijnlijk meer ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Ik ben het met Turkish eens. Die kaart is wel heel erg minimaal. Als het nooit gewerkt heeft dan is de kans klein dat het nog gaat werken. Aangezien ik ook niet weet wat voor hardware je verder hebt kan ik er niet veel over zeggen. Alleen zorgen dat je die juiste DirectX hebt geinstalleerd en de juiste drivers voor je hardware.

Anders moet je een andere videokaart kopen en die hoeven niet zoveel te kosten.

<--- http://www.lansensations.nl --->

• blaza
Hij heeft een paar weken gedraaid zonder enige problemen. Generals draait op 1024x768 met details op high, dat schokt soms, maar dat vind ik niet zo erg.

Mijn drivers zijn allemaal up to date, DirectX ook. Heb ik als eerst gedaan, dacht dat het daaraan lag.

Mijn specs zijn:
asus a7v880
athlon xp 2600+ (barton)
2x 256 ddr400

cpu temp is 45 graden
kast blijft onder de 40 graden
video kaart heeft geen sensors

• devilbird
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Wat je kunt doen is voelen of het koelblok van je vga kaart erg heet is zodra hij is gecrashed.

Verder is de vraag.... je kunt hem wel even spelen? of crashed hij al tijdens het starten?
Als dit allemaal niet her geval is is de kans groot dat er toch ergens een fout zit in windows of de generals installatie, aangezien je wel andere spellen goed kunt spelen.

<--- http://www.lansensations.nl --->

• blaza
Hij crashed tijdens het spelen. Soms na een half uur, soms na 2 uur. Ik heb de laatste tijd niet zoveel andere spellen gespeeld. Af en toe een half uurtje CS source.
Direct na het opstarten kan ik weer spelen, dus ik denk niet dat het een warmte probleem is.

[ Voor 35% gewijzigd door blaza op 11-02-2005 15:01 ]

Verwijderd

wrom denk je dat :/ die kaart blijft niet warm als hij nix doet :/ controleer nu die warmte

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik heb dit zelfde probleem ook met mijn 9200 kaartje.
Ik houd me erbij dat het aan de temperatuur ligt.
Want dat ding is altijd gloeiend heet na een crash van C&C Generals.

Ik heb het opgelost door gewoon een nieuwe videokaart te kopen.
Want die 9200 kaartjes zijn gewoon niet goed genoeg om mee te gamen.

They who buy the dip, deserves the rip.

• blaza
Bij mij is die ook heet. Maar hij heeft een paar weken Generals wel zonder problemen gedraaid. Een tijd terug toen ik Zero Hour nog niet had draaide ik Generals zonder problemen en dat was zelfs in een kast zonder fans. Nu heb ik wel een fan in mijn nieuwe kast hangen. Dus ik begrijp niet waarom het aan de hitte zou liggen.

Verwijderd

Ik speel het spel met een 9000pro en een Athlon (barton) op 2400Mhz. Nooit een probleem gehad, maar mijn kaartje is goed gekoeld. Mischien eens een koelertje opplakken. Qua preformance is er geen probleem denk ik. Met een R7000 is het ook best speelbaar.

• blaza
Nog leuker, mijn beeld viel net uit tijdens het spelen van cs:s. Helemaal zwart en moest ik hem herstarten.

• kalibr
  • Laatst online: 05-11-2024
is da ding pasief gekoeld?

ik heb dezelfde cpu, mobo en grafische kaart
en die kan best warm worden, dus heb ik er maar een casefan op laten blazen.

bij mij draait alles goed, cs source op medium en zero hour op high ( zero hour schokt wel als je teveel superweapons gebruikt)

dus kijk of je hem met iets van en casefan ofzo kan koelen, of koop een andere kaart
Pagina: 1