[laptop] tijd loopt niet door als laptop uit is

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
ja dat klinkt heel maf, en dat is het dus ook. :(

wanneer ik mijn laptop in standby/hibernate/off zet dan loopt de tijd niet door.

ik heb het getest en als ik me laptop een kwartiertje uit zet gaat hij een kwartiertje ofzo terug in de tijd als ik hem weer aanzet.

bijv als ik hem om 15:00 uur uit zet, en om 15:30 weer aan dan staat me tijd op 15:00 uur :|

dit gebeurd zowel met als zonder accu, en zowel op netspanning als op accu.
is hier iemand bekent met dit probleem?

ik heb al een bios update geprobeerd en ook een bios downgrate, maar het wil allebij niet baten.

het gaat om een acer travelmate 4000, en hij heeft het gewoon gedaan voorheen.

wat ik nog niet geprobeerd heb is om windows opnieuw te installeren, maar eerlijk gezegt denk ik niet dat dat veel uitmaakt want de tijd word door het bios bijgehouden en niet door windows

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Batterij'tje leeg van het bios is het eerste wat in mij opkomt.
Verander anders is een simpele instelling in je bios.
Sluit je pc af, start opnieuw op en kijk of die verandering nog altijd aanwezig is ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

Het is wel handig om te kijken hoelang je laptop totaal aan heeft gestaan. Ik zie er wel het voordeel van in! Automatische up-time registratie dus

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:12:
Het is wel handig om te kijken hoelang je laptop totaal aan heeft gestaan. Ik zie er wel het voordeel van in! Automatische up-time registratie dus
Ja, als-ie opeens tot oneindig zou tellen in plaats van 0 tot 24 dan zou het nog ergens over gaan wat je hier zegt. :+ Bovendien zijn er 10 miljoen tooltjes beschikbaar die dit voor je doen en Windows zelf doet het ook al.

Ik zou ook het eerste aan de batterij denken. Hoe lang heb je je laptop al? Misschien heb je er een met een oud batterijtje gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Alleen als het batterijtje leeg is, blijft de tijd niet stil staan lijkt mij. dan springt hij naar een standaard waarde. En op de voeding zou de tijd het moeten blijven doen, net als in standby modus, want dan heeft de hele ps gewoon spanning.

Het zit in je hardware, of windows heeft een rare fout waardoor de tijd op de tijd wordt gezet dat hij is afgesloten. Dat zou je overigens munnen testen door in de bios de tijd goed te zetten. hem uitzetten. En na even weer aanzetten en meteen weer in de bios kijken naar de tijd.

Verder is het inderdaad een heel vaag probleem, misschien kun je met de helpdesk van Acer bellen en hebben zij een idee waar het aan ligt als het geen van deze mogelijkheden zijn.

<--- http://www.lansensations.nl --->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 15:00

Dr C

met C en CK

Een lapmiddel is automatisch tijd synchronisatie via internet aanzetten. Zit geloof ik al standaard in windows, maar die update niet zo vaak.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ik heb de laptop nu zo'n 2 maanden, en ik kan me niet voorstellen dat het batterijtje dan al leeg is.

hij onthoud ook wel netjes mijn instellingen (in het bios dus). ik dacht eerst ook aan die batterij, maar dat kan het dus niet zijn.
cramwinckel schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:44:
Een lapmiddel is automatisch tijd synchronisatie via internet aanzetten. Zit geloof ik al standaard in windows, maar die update niet zo vaak.
klopt, maar op school word die poort geblokt, en idd, hij update niet zo vaak.
bovendien wil ik geen lapmiddel maar een oplossing.. :|
devilbird schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:41:
Het zit in je hardware, of windows heeft een rare fout waardoor de tijd op de tijd wordt gezet dat hij is afgesloten. Dat zou je overigens munnen testen door in de bios de tijd goed te zetten. hem uitzetten. En na even weer aanzetten en meteen weer in de bios kijken naar de tijd.
oke, ik heb dus in het bios gekeken, en het blijkt dat daar precies de tijd staat die ik als laatste heb ingevoerd in windows.
dus niet de tijd dat ik windows afsluit, maar gewoon de tijd dat ik het laatst de tijd handmatig heb gewijzigd. :|
ook loopt de tijd niet gewoon in het bios, maar staat deze echt stil...

[ Voor 83% gewijzigd door BasieP op 11-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
*schop*

oke ik heb mijn laptop toen naar Acer gestuurd, en die hebben het 'opgelost' door de batterij te vervangen..

nu zet ik daar erge vraagtekens bij aangezien iedereen mij verteld dat dit niet de oorzaak kan zijn, en ik daar zelf ook niet zo in geloof

hij sloeg namelijk nog steeds wel ze settings op, alleen de tijd niet...

in ieder geval heb ik het probleem nu dus weer (5/6 weken nadat ik hem terug heb gehad van Acer)

is het verstandig om hem nu nog eens op te sturen, of heeft dat geen zin?
ik wil graag dat ze er nu iets meer aan doen dan batterijtje verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Kortsluiting bij het batterijtje?
Dus dat de batterij gewoon heel snel leegloopt :)

Edit: kun je trouwens het batterij'tje er niet even uithalen en checken of die ook echt leeg is? (geen idee hoe je dat moet doen, maar er zal vast wel een methode voor zijn.. ledje misschien?)

[ Voor 54% gewijzigd door Xof op 27-03-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52
Mijn oude Compaq Armada laptop heeft hier ook last van. Wanneer ik hem op standby zet met accu+adapter dan blijft de tijd stilstaan. Als ik hem uit zet is er niks aan de hand, zowel zonder adapter/zonder accu. Vreemd, mgoed hij synchroniseerd automatisch dus vind het niet zo'n probleem :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
@ marccom, maar blijft hij dan ook verder totaal stilstaan? of gaat hij weer verder nadat je weer afgesloten heb?

want ik had het dus gister, en toen kwam het nadat ik mijn pc netjes afsloot en naar bed ging ('s avonds 1 uur) de tijd stond vanochtend dus precies op het moment dat ik die avond ervoor de pc uit deed.
maar ik heb nu al een aantal keer opnieuw opgestart, maar hij blijft op die tijd staan (van gisteravond)
ook de stroom er al af gehad (en accu er uit)

@Xof ik heb daar ook aan gedacht, en ik was idd ook vanplan om dit te meten (voltmeter moet beter werken dan een ledje) maar ik heb me laptop zo goed en zo kwaad als het ging open geprobeerd te maken, maar kreeg de onderkant er niet af. En ik wilde niet te veel kracht zetten want er zit nog garantie op, dus ben toen maar gestopt.
Iig kon ik zo met wat klepjes er af, en toetsenbordje etc. geen batterijtje vinden.
als iemand weet hoe ik de bodem er fatsoenlijk af kan krijgen wil ik het nog wel een keer proberen, maar wil nou niet gaan 'wrikken' als je begrijpt wat ik bedoel :)

Pagina: 1