Toon posts:

AMD Duron 1300 dood of MB?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn nichtje zat een spelletje te spelen op de computer van mijn oom. "Opeens" valt de computer uit en wil niet meer aan. Mijn oom dacht in eerste instantie dat zijn voeding kapot was, dus hij een nieuwe gekocht. Blijkt de computer het met de nieuwe voeding ook niet te doen.
Wat gebeurt er als je je de pc aan zet?
De fan van de cpu gaat heel eventjes een kwartslag draaien en stopt dan. Mijn oom heeft alles wat op het MB zit (hardeschijf, cd-rom etc)log getrokken maar niks doet het nog.
Nu denk ik (weet ik) dat waarschijnlijk het MB of de cpu kapot is? Kan ik iets doen/testen/kijken of de cpu is doorgefikt?

Wat kan ik doen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

onderdelen stuk voor stuk testen is het handigste.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat de computer heel eventjes aan gaat, kan duiden op kortsluiting. Pas hier mee op en druk niet te vaak op de power-on knop. Anders heb je kans dat je de voeding op blaast, vooral als dit een wokkie-tokkie merk is.

Ik gok zelf op het moederbord, schroef hem er eens uit en kijk of deze niet contact maakt met de backplate.

Natuurlijk kunnen andere onderdelen ook de kortsluiting veroorzaken, harde schijf, cd-speler etc. Start de computer eerst eens op met zo weinig mogelijk componenten.

[ Voor 44% gewijzigd door PD2JK op 11-02-2005 14:24 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat hij de processor eraf haalt, en de pc aanzet dan draaien de fannen wel!
Kan ik daaruit concluderen dat de cpu kapot is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Doe eerst zelf de moeite, als je al een GoT topic opent, wees dan volledig qua specs :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.