Reserved System Space verkleinen

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb Diskeeper op mijn computer voor het defragmenteren van mijn partities.
Wat mij altijd opvalt is de enorme hoeveelheid 'reserved system space' dat aanwezig is, midden tussen al mijn bestanden.

Ik heb 2x 80Gb Maxtor HDD's, en 3 partities:
HDD1: C: E:
HDD2: D:

Nu heb ik al rond gekeken wat ik hier aan kan doen, en ik heb het volgende gedaan:
-System Restore uitgezet
-Virtueel geheugen is 1.5 Gb op de C: partitie, andere partities hebben geen VM
-Prullenbak gereserveerde ruimte minimaal gemaakt

en het zijn ook geen enorme MFT's, want ik heb het hier echt over vele gigabytes aan schijfruimte.

Is er nog een functie waarmee ik deze ruimte kan verkleinen?

Bij voorbaat veel dank

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Misschien kun je iets specifieker zijn? Om hoeveel MB gata het precies, en op welke partitie? Heb je toevallig hibernation aanstaan icm veel werkgeheugen?

public void ik()

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Het gaat om ong. 2 tot 3 gigabyte per partitie. Ik zal eens naar die slaapstand kijken ;) bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum al gecheckt onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?"? Staan ook een aantal handige tips tussen naast de door jou genoemde tips :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik geloof dat reserved system space iets is van Diskeeper, niet van het OS. Dus dat diskeeper dat zo doet om het systeem wat ruimte te geven e/d.

Volgens mij is diskeeper ook behoorlijk achterhaald, vooral qua snelheid, probeer eens Raxco Perfectdisk.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 14-02-2005 13:39 ]

specs

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
volgens perfectdisk is dat gereserveerde gedeelte "MFT zone"...masterfiletable dus.
op een of andere manier reserveerd diskeeper daar vreselijk veel voor op mijn d: (niet syteem) schijf..rare is dat ik het op de c drive niet terugvind...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-03 12:12
Niet zozeer DiskKeeper, als wel Windows reserveert die ruimte :)

Dit houd niets meer of minder in dan dat dat het laatste deel van de schijf is waar Windows op gaat schrijven, anders dan in c:\$MFT. Het is een antifragmentatie-optie voor het MFT.

Staat je schijf nu tot de nok toe vol dan gaat Windows WEL op dat stuk schrijven, maar hij probeert dat zo lang mogelijk uit te stellen om zo de performance van je MFT zo hoog mogelijk te houden.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1