[XP] Taalkeuze OS definitief

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toen ik mijn nieuwe laptop vorig jaar voor het eerst opstarten moest ik een keuze maken tussen Engels- of Nedelandstalige Windows XP home. Uiteraard heb ik voor Nederlands gekozen. De laptop werd geleverd met 2 recovery-cd's. 1x Engels en 1x Nederlands.

November 2004 is er een glas water over het toetsenbord gegaan en hierna is door Sony het moederbord vervangen. De laptop kwam gerepareerd retour en het OS en de data stonden er nog keurig op. Tot zover niets aan de hand.

Eind januari was het systeem zo vervuild dat ik de recovery-cd wilde gebruiken. Na het opnieuw opstarten met de recovery-cd (die ik al een aantal keren gebruikt had) kwam de melding dat de cd niet geschikt was voor deze computer en dat ik het modelnummer moest controleren.

Nu blijkt dat Sony bij de vervanging van het moederbord heeft aangenomen dat ik als Hollandse jongen liever in het Engels computer en zij hebben dus deze definitieve taalkeuze voor mij gemaakt. De Engelse recovery-cd kan ik dus ook gewoon gebruiken.

Nu mijn vraag: Is er een manier om deze taalkeuze alsnog te wijzigen in het Nederlands om te zorgen dat de Nederlandse recovery-cd weer gewoon werkt?

Sony heeft overigens aangeboden om de laptop op te halen en het probleem op te lossen maar ik voel er niet zoveel voor om de laptop weer te versturen en deze een maand kwijt te zijn.

Het model is overigens:
Sony Vaio GRT815E
P4 2,8
512 MB-ram

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
naar mijn weten is die taalkeuze definitief; als je een andere taal wil om ook de andere recovery cd te gebruiken, zal je xp prolly opnieuw moeten installeren.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Languagepack misschien een optie?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ej rogue,

Hij kan XP prolly (wtf, gewoon probably of waarschijnlijk man) niet opnieuw installeren want dat moet dus met behulp van die recovery CD.

Sony heeft gewoon in de bios van je mobo een identifier voor gebruik van de recovery cd, dit zodat je deze niet kan gebruiken op een ander systeem en zo illegaal windows en andere s/w kan installeren met behulp van die cd's op niet jou machine.

De meeste OEMs hebben een speciaal stukkje software om dit te kunnen updaten, de een biedt dit aan als telefonische service, de ander doet het alleen op het service centrum. Ik ben bang dat er niets anders opzit dan het ding naar Sony te brengen, of je eigen WinXP NL te installeren (dat mag want je hebt een licentie, moet je alleen ff kijken of je geen beperkingen hebt vanwege het feit dat je versie OEM is) en alle drivers van de website te downloaden.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Beankt voor jullie reacties.
DeeJee schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:54:
Languagepack misschien een optie?
Kan ik met zo'n taalpakket een engelstalige windows volledig nederlands maken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bel gewoon eens even met Sony, die kunnen je dit vast wel vertellen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Hij zei dus al dat hij het probleem liever niet door Sony op liet lossen, omdat hij de laptop dan een maand kwijt zou zijn.

Ik zie hier ook geen oplossingen voor, languagepacks zijn niet gratis (en nee ik moedig niet aan tot illegale zaken ;) )

Het enige wat je kan doen is gewend raken aan het engelse OS (lijkt me niet zon probleem toch) of idd een nieuw besturingssysteem erop knallen.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het lijkt erop dat de Languagepacks alleen geschikt zijn voor Windows XP pro... Er zit denk ik niets anders op dan te wennen aan de engelstalige interface.

Bedankt iedereen.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:00
en hoe zet je je language dan om van engels naar nederlands na installatie?

• BillSpaarbank
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:09:
en hoe zet je je language dan om van engels naar nederlands na installatie?
Niet dus ;)

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
ik zit hier ook met engelse windows.

Eigenlijk omdat ik een beetje te lui ben om al die drivers handmatig te installeren :+
Op m'n ibm laptopje staat nu enkel alleen de engelse os as recovery.

Maar die engelse windows is echt puur hetzelfde, alles staat op dezelfde plaats, gewoon andere woordjes ;)
Pagina: 1