[Proftpd] Binden aan specifieke interfaces

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik heb een FTP-server draaien op een server met 3 netwerkkaarten. Echter ik wil niet dat hij vanaf eth0 te bereiken is (192.168.1.1). Vanaf eth1 en eth2 moet hij juist wel te bereiken zijn (192.168.1.2 en 192.168.0.250). Weet iemand hoe ik dit in kan stellen. Ik vond op Google en in howto's wel hoe ik de poortinstelling kon veranderen maar niet de binding aan een interface.

tnx :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2e hit als ik google op "proftpd bind" : http://www.castaglia.org/...TPD-mini-HOWTO-Vhost.html staat volgens mij precies in wat je wil? En ligt het aan mij, of zitten eth0 en eth1 in hetzelfde subnet?

• LollieStick
:( waarom vinden jullie het wel en ik niet
En ligt het aan mij, of zitten eth0 en eth1 in hetzelfde subnet?
Ja, die twee zitten in hetzelfde subnet. Alleen op eth0 zit een FTP-server en op eth0 DNS, SMB, DHCP en dat soort troep ;)

edit:

Het werkt alleen niet :(
Ik heb het regeltje toegevoegd en nu probeer ik via 192.168.1.1 te verbinden en werkt dat ook gewoon (wat dus niet moet).

Ik gebruik trouwens geen virtual hosts :)

[ Voor 103% gewijzigd door LollieStick op 11-02-2005 14:19 ]

• blaataaps
  • Niet online
En je weet zeker dat het "niet werken" niet komt doordat je aan het prutsen bent met meerdere interfaces in hetzelfde subnet? Heb je ook nog dingen ingesteld daarvoor, zoals source-based routing enzo, of gewoon 2 interfaces configureren en dan gaan?

• LollieStick
blaataaps schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:38:
En je weet zeker dat het "niet werken" niet komt doordat je aan het prutsen bent met meerdere interfaces in hetzelfde subnet? Heb je ook nog dingen ingesteld daarvoor, zoals source-based routing enzo, of gewoon 2 interfaces configureren en dan gaan?
2 interfaces configgen en gaan met die banaan ;)
Kan wel eens kijken naar source-based routing.

• blaataaps
  • Niet online
Doe dat, 2 interfaces zonder meer in hetzelfde subnet op hetzelfde netwerk plempen werkt namelijk niet (nouja, het werkt wel, maar het doet geenszins wat je verwacht).
Pagina: 1