Met een benchmark bedoel ik dat er een stuk of tien systemen op een rij worden gezet en wordt vergeleken hoeveel geluid ze produceren. (een benchmark is per definitie een meting van resultaten in vergelijking tot andere systemen of een bepaalde standaard).
De laatste tijd zie ik alleen maar barebones die worden aangeprezen op basis van kloksnelheden, grafisch geweld en wat al niet meer, terwijl dit voor een HTPC allang niet meer van belang is. (een Pentium-M, Celeron of sempron is volgens mij al voldoende). Van groter belang is dat het systeem stil is, ook stressed (een film kijken duurt geen 5 seconden). Ik zou zo'n systeem hele dagen gebruiken om shoutcast te luisteren.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het wel leuk is om bv. WolfTV of andere gamedemo's te kijken en om emulators te spelen op TV.
Het is dus een afweging die je moet maken, maar daarbij ontbreken continu de gegevens over het geluidsniveau. Geluid is echt het ENIGE wat mij weerhoudt om een barebone aan te schaffen.
Dus, nogmaals... wie weet een mooi overzichtje?
[
Voor 7% gewijzigd door
RedTop op 11-02-2005 13:02
]