Toon posts:

overklokken en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een abit ic7 (875 chipset) en een p4 2.8 prescot(zalman CNPS7700-Cu koeler) er zit 1024mb corsair pc3200 c2 dual channel geheugen in 1 sata harde schijf en een ide harde schijf verder een fx5900xt grafische kaart en een 400wat huntkey voeding.

De computer doet het wel goed maar ik heb 2 probleempjes ten eerste als ik hem wil overklokken naar bv 3ghz dan start de computer niet meer op omdat hij de sata harde schijf waar xp op staat niet meer kan vinden.

verder had ik nog een vraag over het geheugen dat moet op Latency 2-3-3-6 lopen maar loopt op Latency 3-3-3-8 het is Corsair TWINX1024-3200C2 1024MB Kit(2x512) ik heb het ook in mijn vaders pc(asus moederbord) geprobeerd maar daar geeft ie dezelfde Latency.

wat kan hiervan de oorzaak zijn (probleem met overklokken en het geheugen)

Verwijderd

Kan je de geheugen timings niet zelf aanpassen dan? In BIOS ergens bij Memory Settings kan dat meestal wel.

En wat dat overklokken betreft, je hebt geen PCI/AGP locks? Als je dan de FSB verhoogt gaat alles dus mee, onder andere de harde schijven. Blijkbaar trekken die de snelheid niet meer en daardoor wordt Windows ook niet gevonden op de HDs. Wel raar dat ie dat al doet op 3.0Ghz trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het wel op 2-3-3-6 zetten in de bios maar volgens "spd" staat ie op 3-3-3-8, verder wanneer ik via het "softmenu"ga overklokken stijgen die agp/pci mee maar al heel snel werkt de harde schijf al niet meer ik kan max 2816mhz draaien en doet alles het nog maar zodra agp/pci 1 punt stijgt (67/34) dan werrkt de sata harde schijf al niet meer.

Verwijderd

Raar. Mn Seagate Barracuda boot pas niet meer met een FSB van 230Mhz, de PCI bus wordt dan 38.67Mhz, mn AGP dan 76.33Mhz. Daaronder werkt het nog wel.
En wat betreft dat geheugen. Als het op 2-3-3-6 hoort te staan, en het gaat ook gewoon goed met die timings, dan laat je dat toch lekker zo staan?

@pookieguy

Lekker zinvolle reactie 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 16:14 ]

Verwijderd

Modbreak:Nutteloze bijdrage verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 11-02-2005 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de bios geupdate nu gaat het wel moet wel de pci/agp settings op fixed(lock) zetten, nu loopt ie fsb230 clock 3222mhz temperatur 38 graden

alleen nog ff bellen met de leverancier van mijn geheugen want dat snap ik nog niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:29:
heb de bios geupdate nu gaat het wel moet wel de pci/agp settings op fixed(lock) zetten, nu loopt ie fsb230 clock 3222mhz temperatur 38 graden

alleen nog ff bellen met de leverancier van mijn geheugen want dat snap ik nog niet.
Het is logisch dat pci/agp gelockt moet zijn om over te kunnen klokken, anders voer je die snelheid namelijk mee op en dat vinden de meeste kaarten niet zo leuk...
Pagina: 1