Toon posts:

[Access/ASP] Decimale seperator verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een (classic) ASP applicatie maak ik gebruik van een MS Access database. Deze staat op een server, waar access zelf niet op staat geinstalleerd, maar Jet SQL kennelijk wel. De decimale seperator op het systeem zelf heb ik bij installatie van het pakket reeds aangepast van een punt naar een komma. Als ik nu echter in m'n ASP bestand met een SQL Insert een waarde als bijvoorbeeld '73,1533' probeer in te voeren in de database wordt de waarde in het desbetreffende veld '731533'. Het veld is correct ingesteld als single, dus fp zou geen probleem moeten zijn... Hoe kan dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 15:47 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dit ligt volgens mij aan de taalinstellingen op die specifieke server...

Probeer het eens met een getal met een komma in plaats van een punt?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 20:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat is toch correct? Als de decimale separator een komma is, en het getal wat je wilt opslaan is 73.1533 dan wordt dat correct omgezet naar 731533. Als het 73,1533 is moet de dec-sep op , worden gezet, toch?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:52:
Dat is toch correct? Als de decimale separator een komma is, en het getal wat je wilt opslaan is 73.1533 dan wordt dat correct omgezet naar 731533. Als het 73,1533 is moet de dec-sep op , worden gezet, toch?
:D Sorry, dat moest inderdaad "73,1533" zijn ipv. "73.1533". Startpost is gecorrigeerd. Anders was er weinig mysterieus aan ja. Maar goed, mijn vraag staat nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:01:
Dit ligt volgens mij aan de taalinstellingen op die specifieke server...

Probeer het eens met een getal met een komma in plaats van een punt?
No shit Sherlock :) Heb je de topicstart überhaupt wel gezien?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:51:
[...]

No shit Sherlock :) Heb je de topicstart überhaupt wel gezien?
Z'n antwoord is toch correct; ligt aan de taalinstelling. Een oplossing: parametrized queries gebruiken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:53:
[...]

Z'n antwoord is toch correct; ligt aan de taalinstelling. Een oplossing: parametrized queries gebruiken.
Maar de taalinstelling is al aangepast!

edit:
parametrized queries zijn verder geen optie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 21:33 ]

Pagina: 1