Toon posts:

Lay-out voor e-mail berichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op internet aan het rondzoeken naar hoe je het beste een e-mail layout kan creëren. Zodra het bedrijf een mail wil gaan sturen moet deze lay-out standaard weergegeven worden.

Om het te verduidelijken: linksbovenin moet het bedrijfslogo komen en moet dus een vaste waarde hebben. In het het midden gewoon een variabel tekstgedeelte met alleen in de breedte een vaste waarde. En onderaan moeten er weer bedrijfsgegevens komen.

Op internet beginnen ze telkens over Microsoft Publisher, maar daar wil ik liever niet mee werken.

Misschien dat 1 van jullie ervaring heeft met zoiets en weet hoe je zoiets kan realiseren.

Alvast bedankt!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

E-mails zijn, als er plaatjes in moeten komen etc., altijd gewoon in HTML gebouwt. Je kan dus vrij simpel dit met een webmailer opdringen (in PHP/ASP/JSP kan dat geregelt worden), ook kan je gewoon templates bouwen, en je personeel vertellen deze ten alle tijden te gebruiken als het gaat om contact met relaties. Een derde optie is een filter op de mailserver zelf (daar weet ik het fijne niet van), om overal jouw HTML boven en onder te plakken.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit morgen op mijn werk gaan proberen. Als het in HTML opgemaakt moet worden dan is dit makkelijk te realiseren, voor PHP zal ik ff samen moeten werken met het wereldwijdeweb, maar dat moet wel goed komen.

Bedankt en als ik er niet uit kom post ik dat hier wel weer!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41
Met Microsoft Publisher kun je ook goed templates maken voor emails, zitten er ook al een paar in geloof ik.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DoDo schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:31:
Met Microsoft Publisher kun je ook goed templates maken voor emails, zitten er ook al een paar in geloof ik.
Ik heb laatst de HTML code gezien die Publisher uitspuugt voor een hele simpele HTML pagina. Die code was zeker 10x omvangrijker dan nodig voor die layout, en alleen al daarom zou ik persoonlijk Publisher sowieso niet overwegen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik weet niet hoe serieus je het wilt hebben. Maar als je een serieuze oplossing wilt zou je misschien eens kunnen kijken naar XML/XSLT. Hierbij hou je de inhoud van je mail en het uiterlijk gescheiden.

voorbeeld xml bestand
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<mail>
    <to>bla@hotmail.com</to>
     <from>blabla@la.com</from>
     <content>
           blablalablalbla
     </content>
</mail>

Het XML document kan eenvoudig opgesteld worden door bv een webpagina met daarin de velden die aangepast moeten worden. Even eenvoudige vorm..

Later transformeer je dit xml bestand met een xslt bv naar html. Maar het zou net zo goed naar bv pdf kunnen. Het schept een stuk vrijheid omdat het uiterlijk en de inhoud niet meer met elkaar verweven zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Alarmnummer op 14-02-2005 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het mocht geen pdf zijn. Maar ik ga nu wel bezig en als ik nog een vraag heb hoop ik dat 1 van jullie daar een antwoord op heeft.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

-NMe- schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:59:
Ik heb laatst de HTML code gezien die Publisher uitspuugt voor een hele simpele HTML pagina. Die code was zeker 10x omvangrijker dan nodig voor die layout, en alleen al daarom zou ik persoonlijk Publisher sowieso niet overwegen. :)
Nee, Publisher is niet écht een optie om een e-mail template te maken. De code die Publisher uitspuugd voor een HTML pagina is een beetje omslachtig. Zie voor een voorbeeld deze reactie in een ander topic...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even een simpel ontwerpje gemaakt in html met tabellen. Hoe kan ik dat importen in outlook zodat ik die lay-out kan gebruiken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:00
Overigens is niet iedereen even blij met html e-mails. Maarja, veel mensen denken toch dat iedereen wel Outlook gebruikt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dennis schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:04:
Overigens is niet iedereen even blij met html e-mails. Maarja, veel mensen denken toch dat iedereen wel Outlook gebruikt.
9 van de 10 clients kunnen met HTML-mails overweg. En voor het geval dat dat niet kan, richt je je mail toch zo in dat ie zowel plain text als HTML verstuurt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:02:
Ik heb nu even een simpel ontwerpje gemaakt in html met tabellen. Hoe kan ik dat importen in outlook zodat ik die lay-out kan gebruiken.
Extra -> Opties -> Email indeling -> Brief papier kiezer. Maar dit had je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me (dit is namelijk wel heel erg basic ;) ).

Daarnaast is het gebruik van HTML meer iets voor in Webdesign & Graphics, of ga je hier zelf nog iets voor ontwikkelen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1