[Sharepoint] webonderdelen toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Nu ik eindelijk sharepoint draaiend heb en een portal heb gemaakt ben ik druk bezig met het toevoegen van web onderdelen (web adds).

Dit gaat allemaal wel leuk. Helaas staan er maar een paar standaard web adds in waar je niet veel mee kan. Nu heb ik op internet gezocht en kom daar leuke (hoop ik) web adds tegen (dwp's).

Wanneer ik er 1 wil toevoegen krijg ik de volgende melding:

code:
1
Een webonderdeel Digital Dashboard Resource Kit (DDRK) versie 3.0 kan niet worden geïmporteerd. Raadpleeg voor meer informatie de SDK van Windows SharePoint Services of de SDK van producten en technologieën van SharePoint.

Iemand die weet wat dit betekend?
Verder kan je die standaard adds toevoegen aan links en rechts, maar bestaat er ook een onder en boven?

Verder is het een pr'e dat er een zoekfunctie komt die door alle geuploade documentatie zoekt. Hoe is te importeren?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

bonzz.netninja

Niente baffi

ten eerste zijn het webparts...maar dat maakt niet zo veel uit.
ten tweede komt het nogal nouw wat betreft taal/versie's en webparts. Ik zou daar de fout zoeken

De plaats waar webpart neergezet mogen worden, ligt aan webpart area's. Deze area's kun je bijv. mbv frontpage (ja echt...maar icm met sharepoint werkt de nieuwste versie van frontpage wel aardig) aanmaken en wijzigen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
bonzz.netninja schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:48:
ten eerste zijn het webparts...maar dat maakt niet zo veel uit.
ten tweede komt het nogal nouw wat betreft taal/versie's en webparts. Ik zou daar de fout zoeken

De plaats waar webpart neergezet mogen worden, ligt aan webpart area's. Deze area's kun je bijv. mbv frontpage (ja echt...maar icm met sharepoint werkt de nieuwste versie van frontpage wel aardig) aanmaken en wijzigen
Mijn frontpage (beginsite) is Nederlands, dus zal het daar wel aanliggen.
Weet jij toevallig of er een webpart is waarbij de mogelijkheid is tot het zoeken naar documentatie?? Dat zal echt super zijn als die er is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mystiqes op 11-02-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

? wat bedoel je?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Ik heb nu links in het menu de standaard onderdelen zoals Documentatie.

Hieronder kunnen gebruikers hun documentatie uploaden in bepaalde gemaakte mappen.
Het zal handig zijn dat ze via de beginsite een zoekwoord kunnen indrukken waarna hij gaat zoeken naar het zoekwoord IN het document en titel...

Daar moet dus een web part voor komen die ik rechts kan plaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door Mystiqes op 11-02-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

maar het zoekscherm is toch altijd in beeld rechtsboven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Klopt. Wij hadden een nieuwe site aangemaakt (http://server/sites/intranet)

Nu zitten we wel in het goede schermpje. Ben nu alles aan het aanpassen naar Nederlands, maar kan dat niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

met een language pack, en die zijn gratis ;) ff zoeken op de MS site. Daarna een pagina aanmaken met een nerderlandse template

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Die language pack had ik al gedownload :)
Maar die begin site (met die search), waar kan je die dan opnieuw (in NL) aanmaken :?

Als ik een site aanmaak dan kan ik kiezen uit template en krijg ik zo'n url als http://server/sites/denaam

en nu zit ik op http://server (welke dus ook die search heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door Mystiqes op 11-02-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nou dan moet je een complete nieuwe portal aanmaken denk ik, in het sharepoint portal admin center...maar anders ga je eerst eens een boek halen over sharepoint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Ja, moet eigenlijks maar ;)

Waardeer je hulp in ieder geval super :*)

Ik zal nu eerst een ghost maken en kijken of ik opnieuw een portal kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Bij create portal staat 'No virtual servers are available or the selected virtual server is already extended.'

Maar volgens mij had ik al een nieuwe portal aangemaakt toen ik de language pack (STSTPK.EXE) had geinstalleerd. Wanneer je op create portal drukt heb je ook geen keuze om een taal te selecteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Ik heb alles maar handmatig vertaald.
Als je op oplossing weet hoor ik het graag zodat de kleinere dingen ook vertaald zijn.

Jammer genoeg werkt de zoekfunctie nog niet. Zal vast en zeker iets met dat indexeren te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

je moet idd de index rol ook toebedelen aan een server...in het central amdin gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Bij de Indexes and Propagation heeft hij Number of Documents ' 34' staan.
Maar wanneer ik zoek vindt hij niks. Wanneer ik een document erbij plaats en opnieuw laat indexeren komt er wel een document bij, maar bij het zoeken vind hij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

zoek je wel in de complete portal dan, of alleen binnen je site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
mooi, dat werkt. Inderdaad in Portal deel laten zoeken.

Nu worden nog wel delen in het Engels weergegeven. Ik heb zelf handmatig wat delen veranderd, maar wanneer je bijv de zoekfunctie gebruikt komt je altijd nog standaard engelse dingen tegen. Een nieuwe portal aanmaken in het Nederlands kan best, maar ik kan dan nergens een language selecteren...

Weet jij misschien waar dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Is het mogelijk om .exe bestanden te uploaden. Het is nou gedisabled door administrator zegt hij, maar is nergens terug te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mystiqes schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:33:
Is het mogelijk om .exe bestanden te uploaden. Het is nou gedisabled door administrator zegt hij, maar is nergens terug te vinden...
Dat kan, maar is via de instellingen standaard uitgeschakeld. Weet niet zo uit m'n hoofd waar je de optie precies kan vinden maar er staat ergens in het admin gedeelte een optie waarmee je geaccepteerde bestandsextensies kan instellen

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Mystiqes schreef op maandag 14 februari 2005 @ 08:38:
mooi, dat werkt. Inderdaad in Portal deel laten zoeken.

Nu worden nog wel delen in het Engels weergegeven. Ik heb zelf handmatig wat delen veranderd, maar wanneer je bijv de zoekfunctie gebruikt komt je altijd nog standaard engelse dingen tegen. Een nieuwe portal aanmaken in het Nederlands kan best, maar ik kan dan nergens een language selecteren...

Weet jij misschien waar dit kan?
Je kunt alleen portals installeren in de taal waarin Sharepoint is geinstalleerd.
Voor een nederlandstalige portal, zul je de nederlanse Sharepoint installatie moeten nemen.
Je hoeft dan ook geen taal te selecteren omdat de installatietaal genomen wordt.
Dat geldt dus voor alle portals die op die installatie van Sharepoint draaien.

Voor teams sites (wss) kun je wel per team site een taal kiezen.
Dat moet dan wel via een command line tool waarbij je de taal opgeeft als parameter.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Bedankt, de exe doet het nu :D Thanks!

Ik heb hier een Engelse Sharepoint 2003 cd liggen. Bij het installeren kan je geen Nederlands kiezen volgens mij, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Mystiqes op 16-02-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Vraagje:

Het zit zo dat in Sharepoint een clubje (2 a 3) administrators zijn.

De rest zijn readers. De readers kunnen alleen content toevoegen (bestanden delen) door een aanvraag naar een administrator te doen.

Ik dacht dat ik maar even een tooltje moet programmeren waarmee je zo'n aanvraag kan doen (met Visual Basic).
Nu is iemand anders hier er heilig van overtuigd dat het ook met Sharepoint kan. Dus dat iemand een aanvraag kan doen, document / bestand selecteert en dan 1 van de administrators een lijst krijgt met requests, deze behandeld / afwijst / toevoegt.

Iemand weet welke optie dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Greyfox schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:48:
[...]

Je kunt alleen portals installeren in de taal waarin Sharepoint is geinstalleerd.
Voor een nederlandstalige portal, zul je de nederlanse Sharepoint installatie moeten nemen.
Je hoeft dan ook geen taal te selecteren omdat de installatietaal genomen wordt.
Dat geldt dus voor alle portals die op die installatie van Sharepoint draaien.

Voor teams sites (wss) kun je wel per team site een taal kiezen.
Dat moet dan wel via een command line tool waarbij je de taal opgeeft als parameter.
het hoeft niet via stsadm.exe als je het language pack global installt

de nieuwe vraag van mystique begrijp ik niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
het hoeft niet via stsadm.exe als je het language pack global installt
waar kan je die global instellen dan? :D
de nieuwe vraag van mystique begrijp ik niet goed
Uitleg:

Er zijn 2 administrators (Admin1 en Admin2) en er zijn 10 gebruikers (readers).
Bij sharepoint staan onderdelen waaronder documenten geplaatst kunnen worden.

Alleen de beide Admins kunnen dus plaatsen, de readers niet. Wanneer ze iets willen plaatsen moeten ze info naar de Admin sturen, bijvoorbeeld een document met info. Ze geven aan onder welk onderdeel (categorie) ze deze willen. Een van de admins controleert of het juist is en plaatst deze.

Deze procedure moet dus gedaan worden. Zelf dacht ik dat ik daar iets aparts voor moet programmeren met een database (afvinken of deel al behandeld is of wordt nog behandeld, zodat je geen conflict krijg tussen beide Admins). Maar volgens mijn collega moet zo'n dergelijke optie wel in Sharepoint zitten.

Mijn vraag, is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja volgens mij kan dat idd. Je kunt een doc lib maken volgens mij waar niet alles standaard inkomt, maar eerst approval moet hebben. Hoe het preceis zit weet ik niet, want ik heb geen sharepoint hier meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Owja, zo dat kan dat ook ja...die optie heb ik ergens gezien. Ik zal hier overleggen of dat misschien iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
Heb je ook enige idee wat de kosten zijn voor de clients van microsoft sharepoint portal server per PC (calls) of wordt hier niet gebruik van gemaakt.

Er is geen verdere software voor nodig om het te draaien om een pc, gewoon via IE.
Pagina: 1