Toon posts:

[XP] Probleem met Remove/Add Scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het remove/add scherm, ook sommige uninstalls werken niet meer.

Plaatje van het gebeuren:
Afbeeldingslocatie: http://img216.exs.cx/img216/6119/srn0013qm.th.jpg
Zoals je ziet is het Uninstall knopje weg, ook weergeeft de lijst ook niet alle programma's die ik geinstalleerd heb:
Afbeeldingslocatie: http://img236.exs.cx/img236/8906/scrn0025no.th.jpg
Zoals je daar ziet heb ik meer programma's geinstalleerd dan op het Add/Remove schermje staat. Dit is heel irriterend..
Ik heb trouwens alle updates van Windows XP geinstalleerd, alleen werk ik met SP1

Al geprobeert:

*Windows Installer 3.0 opnieuw geinstalleerd.
*Schijfcontrole.
*Volledige scan met AVG.
*Volledige scan met Hitman pro(Ad-aware, Spybot, Spysweeper) met laaste defenities.
*Windows Install Cleanup( staan ook niet alle proggies in, zelfde als in add/remove lijst. )

Dit allemaal heef er niet voor gezorgd dat dit probleem weggegaan is, jammer genoeg. :(

Dit is dus erg irriterend en wil er graag vanaf komen, dus vraag ik jullie hulp. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 11:06 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-04 21:44
Dat uninstall knopje kan niet aanwezig zijn op het moment dat je een applicatie eerder hebt geïnstalleerd onder jouw profiel, later dit profiel op een andere pc gebruikt waar de applicatie niet aanwezig is.

Dat een aantal programma's niet in de lijst voorkomen is vreemd. Zijn de applicaties wel in het register aanwezig?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staan ze wel in register:
Afbeeldingslocatie: http://img140.exs.cx/img140/9937/scrn0037ra.th.jpg

Gister ook ff ingelogd als administrator, daar waren trouwens ook niet alle programma's tezien.
Verder gebruik ik alleen dit profiel, en op administrator kom ik alleen als ik problemen heb.. installeer op dat account verder niks, en speel op dat account ook geen spellen.

Edit: Dingen die ik net geinstalleerd heb, zijn inderdaad wel verwijderbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 11:16 . Reden: Toevoeging. ]

Verwijderd

Vorige keer dat ik een probleem met de Add/remove programs console had heb ik een sfc gedraaid. Dus start > run > cmd sfc /scannow

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:26:
Vorige keer dat ik een probleem met de Add/remove programs console had heb ik een sfc gedraaid. Dus start > run > cmd sfc /scannow
Net geprobeert, maar niet geholpen. Mischien omdat ik een paar keer op annuleren moest drukken omdat ik Windows XP OEM versie hebt, en dus niet de cd. :(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oplossing weet? :'(

Verwijderd

Bij een OEM hóórt de originele WinXP CD geleverd te worden. Is die niet meegeleverd, of in de vorm van een "recovery", kun je die CD claimen bij de fabrikant, of klikken bij MS. Verder vrees ik dat er niet veel aan te doen is, op deze manier. Je zou kunnen proberen een nieuw profiel te maken, met admin rechten, en daar uninstallen, een mogelijke andere oplossing is hier al genoemd (DBase). Of natuurlijk handmatig, met regedit + file explorer alles uninstallen.
Pagina: 1