Toon posts:

Syncen van twee iTunes?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee systemen waar iTunes op draait (1 windows machine en 1 iBook), op beide systemen wil ik graag dat mijn complete mp3 library lokaal beschikbaar is. Nu is het zo dat ik op beide systemen regelmatig nieuwe muziek krijg, zodat ik elke keer de muziek ook naar de andere iTunes moet kopieren.

Bestaat er echter een manier om automatisch twee iTunes libraries te laten syncen, zodat op beide machines alle muziek komt te staan? (Niet alleen de library geupdate met locaties naar de andere machine, maar alles lokaal). Dus dat ik mijn iBook kan laten syncen met mijn Windows machine zodat deze weer up-to-date is, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 16:37
Kun je ze niet allebei syncen met een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, ik heb geen iPod :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

ReaLX, je kan je iTunes op een machine delen met de andere he?
Dan kun je vanaf je iBook je windowsmachine library benaderen en vice versa.
Dan hoef je dit alleen nog maar bij te houden op 1 machine.

Of je maakt een iTunes server (C'T van deze maand legt uit hoe je een linux servertje maakt die als iTunes server fungeert). Dus 1 library die je vanaf de andere machines benaderd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:21:
ReaLX, je kan je iTunes op een machine delen met de andere he?
Dan kun je vanaf je iBook je windowsmachine library benaderen en vice versa.
Dan hoef je dit alleen nog maar bij te houden op 1 machine.

Of je maakt een iTunes server (C'T van deze maand legt uit hoe je een linux servertje maakt die als iTunes server fungeert). Dus 1 library die je vanaf de andere machines benaderd.
Als de library niet lokaal staat, is het dan wel mogelijk om alle muziek bestanden lokaal te krijgen, en dus ook af te kunnen spelen als je offline bent, en dus niet bij de library kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:24:
[...]

Als de library niet lokaal staat, is het dan wel mogelijk om alle muziek bestanden lokaal te krijgen, en dus ook af te kunnen spelen als je offline bent, en dus niet bij de library kunt?
Nee, het is dus een beetje een onzin reactie. Er zijn programma's om de muziek uit een share te kopieren, maar dat is nog ingewikkelder dan ze direct vanaf de HD te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn jammer..... maarja ook weer goed nieuws: weer een reden erbij om een iPod aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je hier wat aan: Using rsync to sync iTunes on two computers.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 09:14

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Om even het enthousiasme wat te temperen: Een iPod is van 1 computer, muziek die erop staat kan alleen erop gezet worden en eraf worden gekopieerd vanaf die ene computer. Als je met een andere computer muziek erop gaat zetten, wordt de library op de iPod volledig leeggegooid.

Je kan wél muziek afspelen op elke computer waar je de iPod aan hangt, maar níet naar de HD kopiëren. (Edit: Als je je netjes aan de software-regels houdt natuurlijk, valsspelen kunnen we allemaal ;))

Aan de andere kant: Als je een iPod hebt, dan hoef je je library niet op elke computer bij te houden. Nadeel van een iPod: je moet je hele library dus twee keer opgeslagen hebben, één keer op de computer en nog een keer op de iPod.

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChris op 11-02-2005 12:23 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

frim schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:46:
[...]

Nee, het is dus een beetje een onzin reactie. Er zijn programma's om de muziek uit een share te kopieren, maar dat is nog ingewikkelder dan ze direct vanaf de HD te kopieren.
Het was een alternatief, dank je dat je dat dan als onzin typeert. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat het natuurlijk niet gaat als je niet op het netwerk zit, of als de machine die als server functioneert uit staat.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02
Wat ik nou weer handig zou vinden is dat ik mijn iBook op dezelfde manier kan sycen met mijn desktop als mijn iBook. De schijf in mijn iBook is te klein om al mijn muziek op te bewaren, maar ik zou het ook wel fijn vinden dat ik wanneer ik niet thuis ben muziek via mijn iBook kan luisteren. Nu kan ik wel een deel van mijn library op een netwerkshare bewaren die thuis beschikbaar is en een deel op de harddisk van mijn iBook, maar dan moet ik alles met de hand uit gaan zoeken en onderhouden terwijl iTunes dit nu zo mooi doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Je kan ook een stukje sync software kopen wat je kan gebruiken om twee directories in sync te houden. Je iBookje kan via SMB je library directory van je Windows bak mounten en dan kun je dus zeggen dat het tooltje die twee directories in sync moet houden... Dan neemt ie natuurlijk ook de subdirs mee..

Moet je maar eens zoeken naar sync tools voor Mac OS X

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Laatst online: 29-12-2024
AntiChris schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:20:
Je kan wél muziek afspelen op elke computer waar je de iPod aan hangt, maar níet naar de HD kopiëren. (Edit: Als je je netjes aan de software-regels houdt natuurlijk, valsspelen kunnen we allemaal ;))
Hey, maar betekent dit dan dat ik mijn muziek die ik thuis op mijn iPod zet, ook op mijn werk kan luisteren, via de computer, die NIET gesync't is met de iTunes van die bak? Hoe gaat dit dan in z'n werk? Aansluiten als externe schrijf, en alle nummers importeren? of is er nog een andere manier?

En kan dit dan ook als ik 'm formatteer voor een mac (vullen met iTunes vanaf een mac), en dat ik 'm dan kan gebruiken op mijn windows bak op mijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Skate2000 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:15:
[...]

Hey, maar betekent dit dan dat ik mijn muziek die ik thuis op mijn iPod zet, ook op mijn werk kan luisteren, via de computer, die NIET gesync't is met de iTunes van die bak? Hoe gaat dit dan in z'n werk? Aansluiten als externe schrijf, en alle nummers importeren? of is er nog een andere manier?

En kan dit dan ook als ik 'm formatteer voor een mac (vullen met iTunes vanaf een mac), en dat ik 'm dan kan gebruiken op mijn windows bak op mijn werk?
Je kunt vanuit iTunes direct de nummers van je iPod afspelen, mits deze niet op automatisch synchroniseren staat (dus op "Beheer nummers en afspeelijsten handmatig"). Of dit ook werkt met Mac geformatteerde iPod op een Windows computer weet ik niet. Met een Windows geformatteerde iPod werkt het in ieder geval zowel onder Windows als Mac OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valsspelen? :)

Gewoon even gebruik maken van de mogelijkheden die Windows biedt. Zo kopieer je in 1 klap de hele inhoud naar een andere HD of als je het nodig vindt kun je de tracks ook op album of artiest sorteren en overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een pc thuis, en een pc op kamers. heb thuis én op kamers verschillende muziek.. hoe kan ik dan ervoor zorgen dat niet de hele collectie van thuis word gewist, als ik mn ipod aan mn pc op kamers koppel, en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
EDIT:
Lama... het zou handig zijn als ik op let hoe oud de post is waar ik op antwoord :p

@Soopafly:
Stel beide iTunes zo in dat ze niet automatisch gaan synchen. Dan kan je met de hand tracks naar je iPod slepen.

[ Voor 126% gewijzigd door Liegebeest op 05-10-2005 08:30 ]

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1