cpu probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Hoi,

Ik heb de search al gebruikt, kwam ook veel dingen tegen maar hebben bij mij niet geholpen.
Mede doordat het meestal over server of Linux ging.

Sinds gister loopt mijn computer traag. Soms springt mijn cpu zomaar op 70% tot 100%.
Als ik gewoon computer, zoals nu, dus winamp aan, beetje internetten, en msn, gaat ie om de 5 minuten heel traag lopen. Na 10sec. is het weer normaal en 5 minuten later begint het weer van voorafaan.
Gister heb ik niets geinstalleerd of rare dingen gedaan.

Mijn OS is Windows XP SP2.

Ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Ik hoop dat jullie dat wel weten.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:03
Spyware, scan eens met adaware, hitman pro etc ...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 00:49

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Virusscanners kunnen ook wel eens zorgen voor 100% cpu usage om de zoveel tijd. Misschien ligt het daaraan?
Je zou in task manager even kunnen kijken wélk proces nou zoveel cpu usage veroorzaakt, dat helpt al stukken ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Inderdaad hoogstwaarschijnlijk virus/spy-/adware. Virusscan kan je doen @ http://housecall.trendmicro.com . Kijk verder eens in Taskmanager (CTRL+ALT+DEL) of er nog processen zijn opgestart die je niet kent en die mogelijk de vertraging veroorzaken. Naam van het proces intikken in google en je komt zo te weten of het kwaadaardig is.

• Giel
Ik heb normaal nooit een virusscanner oid op mijn computer.
Net Ad-Aware mijn computer laten scannen en heeft helemaal niks gevonden.
In Task Manager draait naar mijn weten hetzelfde zoals altijd.

Nu laat iets repareren met Quickpar (kennen jullie vast wel) en nu staat mijn cpu ook op 100%.
Het programma vraagt veel van je computer maar dat stond normaal ook nooit op 100%

Verwijderd

Check je schijf eens, of die toevallig op PIO mode draait. En laat toch de processen met hoogste load eens bovenaan de lijst verschijnen, wie weet staat er tóch wat tussen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Giel schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:30:
Ik heb normaal nooit een virusscanner oid op mijn computer.
Net Ad-Aware mijn computer laten scannen en heeft helemaal niks gevonden.
In Task Manager draait naar mijn weten hetzelfde zoals altijd.
Ookal draait er hetzelfde, toch controleren, zoals ik net al zei. Tijdens zo'n 100% cpu periode meteen task manager openen, sorteren op CPU Usage en kijken wie het veroorzaakt. Zo'n usage moet gewoon door een proces veroorzaakt worden.
Nu laat iets repareren met Quickpar (kennen jullie vast wel) en nu staat mijn cpu ook op 100%.
Het programma vraagt veel van je computer maar dat stond normaal ook nooit op 100%
Afhankelijk van de snelheid van je pc kan Quickpar zeker wel 100% cpu nemen hoor ;) Het is een aardig intensief proces.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 11-02-2005 11:36 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Giel
Dit zie ik als het op 97% staat:

Afbeeldingslocatie: http://img203.exs.cx/img203/1845/taskmanager2eh.jpg

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Uhh je plaatje is niet echt heel duidelijk, maar volgens mij staat je cpu gebruik op 58% toch? :? En als ik dat goed lees, wordt dat een beetje veroorzaakt door newsLeecher (dus in combinatie met svchost voor de netwerk verbinding), wat het regelmatige-aspect ervan kan verklaren. :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Plaatje is heel duidelijk hoor, IE resized alleen niet zo lekker. ff klikken dus.

edit:
okay, apart. net kon ik nog klikken om hem te vergroten. Nu ineens niet meer. terwijl het bericht niet geedit is :?

Maar die onderste entry is hoeveel cpu tijd je OVER hebt. Niet gebruikt dus. Check even je chipset drivers, pio-->dma modes enz. Check op spyware met spy sweeper oid.

Zorg dat er zo min mogelijk actief is . Dus alles afsluiten ed. ( achtergrondprocessen. )

[ Voor 17% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-02-2005 11:57 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 20:51
Als je de CPU belasting van 97% uitleest met taskmanager dan is het plaatje op het verkeerde moment geschoten en weten we nog steeds niet wat de cpu belasting veroorzaakt. Ik weet nog steeds niet of je al een virusscan hebt gedraait, lijkt me wel handig. Je kunt ook nog even met hijackthis kijken of er nog rare dingen draaien.

Ik denk trouwens dat dit topic beter in WOS had kunnen staan.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pakjebakmeel schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:56:
Plaatje is heel duidelijk hoor, IE resized alleen niet zo lekker. ff klikken dus.
Bij mij was het plaatje ook niet clickable ;)
Maar die onderste entry is hoeveel cpu tijd je OVER hebt. Niet gebruikt dus. Check even je chipset drivers, pio-->dma modes enz. Check op spyware met spy sweeper oid.
De twee entries daarboven geven anders wel redelijk wat cpu usage. Het is wel zo dat de TS de screenshot op het verkeerde moment gemaakt heeft, gezien de usage absoluut geen 97% is. :)
Zorg dat er zo min mogelijk actief is . Dus alles afsluiten ed. ( achtergrondprocessen. )
Inderdaad, gewoon alles zo minimaal als mogelijk draaien en kijken of het dan nog steeds voorkomt. Als dat niet zo is, steeds 1 proces erbij laten, en vanzelf kom je erachter waar het probleem zit :)

Verwijderd

Ik wil weten of z'n schijf(en) in PIO-mode draait. Verder is 2x newsleecher vreemd.

• Giel
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:39:
Ik wil weten of z'n schijf(en) in PIO-mode draait. Verder is 2x newsleecher vreemd.
Wat is PIO-mode? ik heb 2 schijfen. 1 van 38 gb en 1 van 200gb, en totaal 4 partities.

Ik heb mijn computer gescant op virussen met Norton Antivirus en die heeft niets gevonden, net als Ad-Aware.
hier een plaatje waar hij wel 100% draait:

(je moet even wachten voordat je erop kan klikken)

Afbeeldingslocatie: http://img145.exs.cx/img145/4748/1009gi.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Giel op 11-02-2005 13:00 ]

Verwijderd

Beeindig al die leechers eens.

En als je niet weet wat die PIO-mode is, check je de opslagmedia/IO controller FAQ een. Hint: IDE-controller.

Verwijderd

Kill idd die leechers eerst, taskmgr is ook zoiets vaags, zoiets vreet bij mij ook CPU tijd, dikke 3,4GHz processor, die voor de rest niks doet ;)

En dat het onregelmatig is kan duiden op bugjes oid? herstart helpt niks ?

• Giel
Het is opgelost :).

Ik heb systeem herstel gedaan van eergister.
Nu werkt alles weer goed, maar ik heb nog geen idee waar het aan heeft gelegen.

in ieder geval bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:28:
Kill idd die leechers eerst, taskmgr is ook zoiets vaags, zoiets vreet bij mij ook CPU tijd, dikke 3,4GHz processor, die voor de rest niks doet ;)

En dat het onregelmatig is kan duiden op bugjes oid? herstart helpt niks ?
ROFL!! taskmgr is Windows Taakbeheer, misschien beter bekend als CTRL+ALT+DEL 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi dat het opgelost is :) Maar dit is dus totaal niet CPU-related, het is software-related. Dit had je ook geweten wanneer je netjes in de FAQ van dit subforum had gekeken: PMG FAQ. Kijk onder "Mijn CPU verbruik is 100%, hoe komt dat?" B)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CPU probleem :?

Als je CPU 100% belasting trekt is er niets mis mee. Voortaan softwarevragen graag in softwarefora stellen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.