Ik heb hier een NetWare 6.5 server met redelijk belangrijk data en werkende GroupWise systeem.
De server draait op een RAID5-Array van 4 SCSI disks.
Dit disks moeten eruit, en heel snel ook (binnen een paar uur). Nu ben ik gisteravond bezig geweest om met Ghost 7 (I know
) die RAID disk te clonen naar een 80Gb IDE schijfje.
Op zich gaat dat best, gewoon disk to disk en zeggen dat Ghost de overgebleven ruimte ongemoeid moet laten.
Het NSS gedeelte word dan gewoon bitje voor bitje gedaan.
Op zich ging de actie redelijk goed, de C: en D: zijn netjes gecloned en ook de SYS volume was overgekomen en was (enigzins met tegenzin) bootable.
Maar nu het vreemde, de rest van de data was niet te zien.
De indeling is als volgt:
• SYS pool
Die NetWare partitie is in zijn geheel gecloned. De SYS volume is keurig te vinden, en te gebruiken, maar de andere partities, volumes en POOL zijn gewoonweg niet zichtbaar ?
Hoe krijg ik het voor elkaar om dit zooitje werkende te clonen ?
De server draait op een RAID5-Array van 4 SCSI disks.
Dit disks moeten eruit, en heel snel ook (binnen een paar uur). Nu ben ik gisteravond bezig geweest om met Ghost 7 (I know
Op zich gaat dat best, gewoon disk to disk en zeggen dat Ghost de overgebleven ruimte ongemoeid moet laten.
Het NSS gedeelte word dan gewoon bitje voor bitje gedaan.
Op zich ging de actie redelijk goed, de C: en D: zijn netjes gecloned en ook de SYS volume was overgekomen en was (enigzins met tegenzin) bootable.
Maar nu het vreemde, de rest van de data was niet te zien.
De indeling is als volgt:
• SYS pool
- <li>SYS Volume
- <li>VOL1 Volume <li>GRPWISE Volume <li>BMCACHE Volume
Die NetWare partitie is in zijn geheel gecloned. De SYS volume is keurig te vinden, en te gebruiken, maar de andere partities, volumes en POOL zijn gewoonweg niet zichtbaar ?
Hoe krijg ik het voor elkaar om dit zooitje werkende te clonen ?
Tijd voor een nieuwe sig..