Outlook ism Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een vreemd probleem met de calender functie van Outlook.

Er is een gebruiker, we noemen die even User1. User1 is lid van de distibutiegroep Group1, waar ook gebruikers User2 en User3 lid van zijn.
Wanneer ik een uitnodiging stuur, voor een vergadering, naar User1, dan ontvangt Group1 de uitnodiging.
Wanneer ik een normale email stuur naar User1, dan is er verder niks aan de hand.

Wanneer ik een uitnodiging stuur naar User2, dan ontvangt alleen user2 de uitnodiging, hetzelfde voor user3.

Wanneer ik het email adres van Group1 verwijder, en ik stuur een uitnodiging naar User1, dan krijg ik een email terug van de system administrator, dan het email adres van Group1 ontbreekt, en Exchange de uitnodiging hier dus niet naartoe kan sturen. Tevens krijgt User1 dan wel gewoon de uitnodiging binnen.

Ik heb er al over gedacht, om User1 te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar ik wil weten wat hier aan de hand is. Ik heb alle instellingen van de gebruikers User1 en User2 met elkaar vergeleken, maar die komen overeen.
Wat is hier aan de hand? Reacties zijn erg welkom....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Vavoom schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:51:
Ik heb een vreemd probleem met de calender functie van Outlook.

Er is een gebruiker, we noemen die even User1. User1 is lid van de distibutiegroep Group1, waar ook gebruikers User2 en User3 lid van zijn.
Wanneer ik een uitnodiging stuur, voor een vergadering, naar User1, dan ontvangt Group1 de uitnodiging.
Hoe staan de delegates van user1 ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Vavoom
StevenK schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:13:
[...]

Hoe staan de delegates van user1 ?
User1 heeft geen delegates. Dat is nou juist het rare. Ik had ook verwacht, dat de gebruiker dit had ingesteld. Group1 stond daar als delegate aangegeven, maar die heb ik verwijderd. User2 heeft ook Group1 als delegate, maar die heeft dit probleem niet.

• Vavoom
Nou ik ben erachtergekomen, dankzij jouw hulp StevenK. Zoals ik al verteld had, heb ik Group1 verwijderd uit de delegates van User1, via de Exchange General tabblad in Active Directory.
Blijkt die delegate gewoon nog te bestaan bij de gebruiker. Dus die verandering die ik had gemaakt is niet geheel doorgevoerd.

Ik ben wezen kijken bij de gebruiker, bij Tools/ Options, tabblad Delegates. Daar stond gewoon nog Group1 als delegate. Die heb ik verwijderd, getest en het werkt! Thanx.