[LiveBox] model zonder WiFi uitrusten met WiFi

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Dit weekend heb ik em voor het eerst in het echt gezien, de livebox van wanadoo. Vind het wel een cool ding maar die knipperende "W"... tja... ze hadden wat beter naar apple moeten kijken voor die heartbeat.

Je hebt die livebox in 2 varianten met wifi en zonder wifi. Nou had ik de versie zonder wifi in de handen. Wat me opvalt is dat er geen verschil zit tussen de niet wifi wel wel wifi dingen. De versie zonder wifi heeft ook een PCMCIA poort waar je zelf een wifi kaart in zou kunnen drukken en de hele configuratie (waar ook nog wel ff naar gekeken mag worden) is ook wifi klaar.

Heeft iemand al geprobeerd om een niet wifi livebox om te bouwen? Het scheelt 2,95 per maand en je zou er bijvoorbeeld een 100 mbps wifi kaart in kunnen zetten, die heb je voor ong 50 E.

Je kunt natuurlijk ook een wifi router/adapter ding achter je livebox plaatsen maar dat ter zijde... k wil gewoon graag weten of die livebox elke willekeurige PCMCIA wifi kaart ondersteund.

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
Je kan het proberen!

[ Voor 92% gewijzigd door krn176 op 09-12-2005 16:34 ]

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb net een SMC WiFi kaartje in de LiveBox gestopt en ik heb verbinding zonder iets in te hoeven stellen. Het kan dus, maar de signaalsterkte is extreem laag.

De vraag is natuurlijk hoe je WEP en dergelijke aan de praat krijgt....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

titelfix :)

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 16:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand die weet hoe ik WEP en dergelijke aan de praat krijg? Ik wil ook met een SMC kaartje hetzelfde voor elkaar krijgen, maar kan je iets configgen in die livebox? Ook dingen als portforwarding.. zijn die aan de orde met een livebox voor meerdere PC's?

Verwijderd

Begin jauari krijg ik ook mijn Wanadoo Family abo met livebox. Ik heb ook voor de optie zonder draadloosgekozen, omdat ik zelf wel een PCMCIA kaartje in de livebox wil stoppen ipv iedere maand te huren.

Weet iemand welke kaarten zowiezo werken? (liefst 54g, want dat zit in mijn laptop)

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:08:
Begin jauari krijg ik ook mijn Wanadoo Family abo met livebox. Ik heb ook voor de optie zonder draadloosgekozen, omdat ik zelf wel een PCMCIA kaartje in de livebox wil stoppen ipv iedere maand te huren.

Weet iemand welke kaarten zowiezo werken? (liefst 54g, want dat zit in mijn laptop)
Ik denk dat je in dat geval niet moet besparen op de prijs. Het enige verschil dat ik vroeger heb gemerkt is dat het merkspul (Linksys in mijn geval) veel beter werkt dan de goedkope "rotzooi".
De signaalsterkte is veel hoger en de verbinding valt dus minder vaak weg. Het is zelfs dat ik dat kaartje ook heb gebruikt terwijl ik Wlan bij mijn laptop had (Celeron). Misschien dat je informatie in kan winnen over de kwaliteit van de wifi kaart in de livebox. Als deze al erg goed is en andere pcmcia kaarten er slecht mee werken zou die 2,95 euro in de maand het misschien juist wel waard zijn.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 19:30
er zit een sagem setje bij van goede kwaliteit (pcmcia en usb 2.0)
heb op de 2e etage (livebox begane grond 2 houten vloeren ertussen) nog 70% signaalsterkte
Sagem USB 2.0 wifi adapter is ook goed, ontvang diverse onbeveiligde netwerken waarop ik kan connecten (had dus eigenlijk geen wanadoo-abo nodig).

ik denk dat een zelfde soort kwailteitssetje toch minimaal meer dan 60 euro kost. (heb het goedkoper niet kunnen vinden). Dus 2,95 per maand is toch niet veel en ik moet nog maar zien of wanadoo wel zo goedkoop blijft, wellicht komen er goedkopere aanbieders en over een jaar zijn die wireless setjes ook voor een drol te koop ...... mogelijk kan ik dan nog via mijn buren gratis surfen :)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb wel meerdere van deze discussies gezien, maar uiteindelijk was de conclusie toch meestal dat WiFi slechts werkt met de speciale Sagem kaart die Wanadoo levert...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Pagina: 1