[Google][HTML] Correct vermelden site

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb site geprobeerd te vermelden aan Google maar het pakt niet lekker uit.
De site heeft ook heleboel domeinen die naar hoofddomein koppelen. Deze zijn amper of niet te vinden tussen al die sites.
De hoofddomein:
- www.vdsluisvakanties.nl

Extra domeinen:
- www.vakanties-bakkeveen.nl
- www.vakanties-ameland.nl
- www.vakanties-terschelling.nl
- www.vakanties-waddeneilanden.nl
- www.vakanties-friesland.nl

Ik kan voorstellen dat de 'concurrentie' op deze namen erg hoog is. Maar toch moet het ergens staan.

De gevonden linken in Google zijn ook niet helemaal goed. Het vervelendste is dat Google niet meteen hoofdlink toont (dus index.html) maar steeds de subpagina's. En Google voegt ze ook al niet samen welke dezelfde domein hebben. Dat zag ik bij sommige domeinen wel gebeuren.
De subpagina's zijn niet goed, omdat de site met frames werkt. En dus kijk je raar aan tegen 'niet werkende' of erg 'kale' site omdat er geen andere pagina's zijn?

Mogelijk moet er iets staan in de meta tags.

Hoe werkt Google precies met zelf toegvoegde domeinen? Waar kijkt Google naar?
Kan je Google wijs maken dat het niet andere pagina's moet nemen, maar alleen index.html als eerste pagina?
Of kan ik een Javascript code toevoegen die automatisch springt naar index.html als je direct naar subpagina springt of linkt?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

In W&G zijn hier regelmatig topics over geweest. In de help van Google staat ook nog wat je kan doen om ervoor te zorgen dat je een hoge ranking kan krijgen. Als ik zo even snel naar de site kijk denk ik dat het onder andere te maken heeft met de sematiek van de pagina, ofwel je HTML structuur is niet geheel goed opgezet, verder helpt het werken met frames over het algemeen ook niet goed voor een betere indexering door Google.

Dat Google verwijst naar de subpagina's is op te lossen door middel van Javascript. Je kan controleren of de pagina geladen wordt in een frame, zo niet dan laad je de pagina als nog in een frame...

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Goed, nieuwe zaken, nieuwe problemen en fixes.

De javascript is nu toegevoegd zodat frame correct wordt geladen.
Maar het blijkt geen makkie te zijn om al die domeinen in google te zetten.

Als ik ze probeer te zoeken, zijn ze nergens te vinden. Heel vreemd, de add url is gedaan en toch gebeurt er na weken niks.

Ik weet niet hoe Google werkt. Er is gezegd dat het niet meer zo nauwkeurig op meta tags let.
Toch wil ik graag dat het weer tussen staat.

Zijn er aantal tips en adviezen om te zorgen dat het wat hoger komt?
En hoe ga ik het doen met al die extra domeinen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat google ze in de lijst zet? Google help zegt niks bijzonders over meerdere domeinen.

Als ik de zoekresultaten bekijk, weet ik dat Google tekst uit pagina haal, maar er zijn ook teksten die meerdere keren worden herhaald (beetje raar opgebouwd of veel komma's) wat ook beetje vreemd staat.

Iemand een idee?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05

crisp

Devver

Pixelated

Meta-elementen doet Google nagenoeg niets mee, maar laten staan kan geen kwaad zolang de trefwoorden maar overeenkomen met de content op je site. Teveel en met te weinig overeenkomsten kan echter juist resulteren in een lagere ranking.
Verder wat Woudloper al zei: zorg dat je opmaak semantisch goed in elkaar zit. Stylen kan je met CSS.
Daarnaast helpt het ook als andere sites naar jouw domeinen linken.

Intentionally left blank

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Welke andere sites moet ik es kijkje nemen en daar site toevoegen?

En ik heb nog geen antwoord gekregen over 'meerdere domeinen-en-toch-1 site' vraag...

Alvast dank.