Toon posts:

[MCE 2005] Afstandsbediening wil niet leren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een orgineel Windows mediacenter gekocht. Nu lees ik overal dat je de afstandsbediening kan programmeren om bvb het geluid van TV/Versterker te bedienen.
Ik heb in dit topic gelezen hoe dit moet, alleen bij mij werkt dit niet op de één of andere manier.
Helaas mag je in het vermelde topic geen vragen stellen, vandaar maar een nieuw topic.
Ik druk de dvd-menu/ok knop zowat er doorheen, maar er gebeurt niets, geen backlight wat uitgaat. Wat doe ik fout? Of kan het gewoonweg niet met mijn AB?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-03 15:48

Shuriken

Life is all about priorities

Probeer de leer functie anders eerst even te reseten.

Hoe reset ik de remote?
Houd de DVD Menu en LINKS toets ingedrukt tot de backlight uitgaat

Druk op OK

2 keer knipperen = succes, 4 keer = probeer opnieuw

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:25:
Probeer de leer functie anders eerst even te reseten.
Hoe reset ik de remote?
Houd de DVD Menu en LINKS toets ingedrukt tot de backlight uitgaat
Druk op OK
2 keer knipperen = succes, 4 keer = probeer opnieuw
Bedankt voor je reaktie. Maar helaas, ook dit werkt niet bij mij.
Hoelang moet je eigenlijk die knoppen ingedrukt houden? Ik neem aan dat dat niet langer zal zijn dan 30 seconden, of heb ik het mis?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-03 15:48

Shuriken

Life is all about priorities

Bij mij werkt het met 5 a 10 seconden al.

Echter ik had in het begin ook problemen met de afstandbediening. Als ik em een halve dag niet gebruikt had wilde hij niet meer op toetsen reageren. De enige oplossing was dan om de batterijen eruit te halen.
Nu is dat spontaan opeens over.

De afstandbediening werkt verder wel goed bij jou?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:21:
Bij mij werkt het met 5 a 10 seconden al.

Echter ik had in het begin ook problemen met de afstandbediening. Als ik em een halve dag niet gebruikt had wilde hij niet meer op toetsen reageren. De enige oplossing was dan om de batterijen eruit te halen.
Nu is dat spontaan opeens over.

De afstandbediening werkt verder wel goed bij jou?
Nou ik heb de batterijen eruit gehad en maakt geen verschil, er gebeurt niks.
Verders werkt het prima, teletext en de hele handel werkt. Alleen jammer dat hij niet wilt leren.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 11:38

iambig

* z.o.z *

Misschien een stomme vraag, maar heb je wel een 'philips' remote zoals afgebeeld net onder de uitleg over het programmeren/resetten bij dat linkje dat je in the TS poste?
Er zijn diverse 'eigen' merk remotes zoals die van HP en sommige barebones, daar werkt het niet mee.

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
iambig schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:38:
Misschien een stomme vraag, maar heb je wel een 'philips' remote zoals afgebeeld net onder de uitleg over het programmeren/resetten bij dat linkje dat je in the TS poste?
Er zijn diverse 'eigen' merk remotes zoals die van HP en sommige barebones, daar werkt het niet mee.
Jawel, het is dezelfde remote. Ik heb enkelt onderaan de gekleurde teletexttoetsen zitten, maar verders indentiek.

Verwijderd

Topicstarter
Verders niemand met een idee?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfder probleem

Heb ook de philips AB en deze wil ook niet leren, al houd ik de knoppen dvd menu en OK 1 minuut vast de lampen gaan niet uit, ook niet bij de reset leer functie.
Batterijen verwijderen heeft ook geen effect.

Is er een oplossing?

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Is hier reeds een oplossing voor gevonden???

Ik heb hetzelfde probleem. De backlight gaat niet uit wanneer de knoppen [dvd menu] [OK] tegelijkertijd ingedrukt worden.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net even getest, maar op mijn afstandsbediening werkt het ook niet :(

Ik heb exact deze:
Afbeeldingslocatie: http://ext.raudonis.de/heimkino/img/remote.gif

Alleen staat er bij geen microsoft op de AB aan de onderkant

[ Voor 51% gewijzigd door Nukubu op 10-12-2005 17:56 ]

Verwijderd

alternatief?

hieronder url voor ander remote control programma, hiermee is het mogelijk toets combinaties in te voeren of programma's te starten, of windows functies (sound settings display settings e.d.) in te stellen

ik moet toegeven is geen oplossing maar eerder een work around...

http://www.download.com/G...10301989.html?tag=lst-0-1

is even instellen maar werkt perfect bij mij (hoewel ik gebruik geen mediacenter) maar pinnacle, en was ook daarbij niet te spreken over het meegeleverde tool voor ir controlling.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Zjemm

...

je moet de microsoft remote hebben wil het werken
ik heb ook een niet microsoft remote (ook nog eens zonder de tv-toets) en daar werkt het ook niet bij.

je doet dus niets verkeerd. Het werkt simpelweg niet op jou AB.

opensecure.nl

Pagina: 1