Toon posts:

[CPU FAN] Kan ik de fan omwisselen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo dadelijk m'n athlon 64 3000+ en m'n nieuwe bordje installeren, maar nu even een vraagje: bij de CPU in de doos, zit een standaard fan. Kan ik deze fan omwisselen met een willekeurige andere fan van dezelfde grootte? Ik heb nu namelijk op m'n Duron 1 GHz een Zalman heatsink + 60mm fan zitten. Aangezien die standaard fan ook 60mm is, dacht ik, misschien kan ik dat standaard ding (wat vast luidruchtig is) vervangen door m'n stille Zalman fan..

Ik weet helaas niet hoeveel rpms die oude en niewe fan halen.

Verwijderd

Als het past .. waarom niet. En je merkt vanzelf of die stille fan voldoende capaciteit heeft om de zaak koel te houden. Alhoewel ik me afvraag of een fan van een heatsink voor een 1 ghz duron, een dikke Athlon64 kan koelen. Misschien wel .. proberen is weten.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

(jarig!)
ik heb ook een So754 3000+

en de boxed koeler is heel stil :) ik hoor hem in ieder geval niet, maar heb wel een luidrichtige Grafische kaart

als je hem stil zet hoor je een klein beetje verschil, maar ik zou eertst eens proberen met de boxed koeler :)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een So754 3000+

en de boxed koeler is heel stil ik hoor hem in ieder geval niet, maar heb wel een luidrichtige Grafische kaart

als je hem stil zet hoor je een klein beetje verschil, maar ik zou eertst eens proberen met de boxed koeler
Sorry voor de onduidelijkheid: ik heb een socket 939 athlon 64 3000+. Maar ik denk inderdaad dat ik het lekker met die standaard fan ga proberen. Kan het altijd nog veranderen.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

(jarig!)
754 of 939 maakt niet zoveel uit in vergelijking met fan denk ik :)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

De CPU fan van de 3000+ is iig erg sitl. Ik hoor amper verschil als ik de fan helemaal uit zet, dus het beetje geluid uit mn PC komt ergens anders van.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:18:
Alhoewel ik me afvraag of een fan van een heatsink voor een 1 ghz duron, een dikke Athlon64 kan koelen. Misschien wel .. proberen is weten.
duronnetjes werden ook tamelijk heet toch?

en de 64 juist weer minder, wellicht is er geen probleem

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik denk dat het wisselen van de fan opzich moet kunnen, het wisselen van de heatsink, naast dat dat niet past lijkt mij minder aan te raden'.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een AMD Athlon 64 3200+ boxed, dus met heatsink en fan van AMD zelf. Die fan is zeker niet luidruchtig te noemen, dus ik zou zeggen probeer gewoon eerst de fan die er al op zit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik werk nu met een AMD Athlon 64 2800+ maar alleen mijn GF5500 grafische kaart met koeler is een beetje erg irritant omdat die fluit. De AMD koeler is echt heel stil en ik werk nu op de topsnelheid 1.8 ghz en de fan is niet te horen. Ik heb daarnaast een hele stille A-Open kast dus ik hoor bijna de computer niet op de VGA fan na.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1