Sata SIL3112 en Promise Onboard Raid Conflict

Pagina: 1
Acties:

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 21:58
Ik zit met het volgende probleem. Omdat mijn harde schijf van windows aan het doodgaan was heb ik 2x een 160gig Maxtor Diamondmax 10 gekocht icm een SIL3112 Sata Raid Controller.

Voordat ik de pc ging booten heb ik alle andere harde schijven losgekoppeld om verwarring te voorkomen tijdens installatie (verkeerde hd formatteren enzo)
Na installatie van de hardware werd hij herkend en kon ik in de bios van de Raid Controller de array aanmaken, en ik heb vervolgens windows xp geinstalleerd, wat ook zonder problemen verliep.

Toen ik vervolgens mijn andere harde schijven installeerde wou hij niet meer booten, dwz nadat de schijven die op de onboard promise zijn aangesloten zijn herkend door de promise bios start de pc op, zonder de sata-raid controller te initialiseren.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide controllers opstarten?

Mijn gegevens:
Mobo: MSI K7T266 PRO2-RU
Proc: AMD XP 1700+
SATA-Controller: Sil3112
Harde schijf configuratie:
IDE0 - Maxtor Diamondmax 9+ 160gig
IDE2 - 2x Maxtor Diamondmax 7 80gig (promise onboard raid controller)
IDE3 - Maxtor D740X 40 gig
SATA0 - Maxtor Diamondmax 10 160gig
SATA1 - Maxtor Diamondmax 10 160gig

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 21:58
Iemand een idee

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Heb je al een ander pci slot geprobeerd? De meeste moederborden proberen de eerste de beste controller te booten die ze vinden en kijken niet verder.

Ik heb hier overgens ook een pc met 2x een promise sata kaart en een onboard promise sata raid. Om uberhaupt te kunnen booten moet ik of een sata kaart of de onboard uitzetten, werkt gewoon niet met alle drie actief.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek