[XP] Dual monitor 1024x768 en 1280x1024: iconen door de war!

Pagina: 1
Acties:

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:26
Ik weet niet of ik hier goed zit of dat hij in V&B moet maar goed.
Een search op GOT en Google leverde niets bruikbaars op.

Ik heb op mijn notebook HP nx9010 een 19" TFT aangesloten.
De laptop heeft als max resolutie 1024*768, en het TFT scherm draait op 1280*1024.
Ik werk soms ook op locatie, dus dan heb ik de TFT er niet aan hangen. Nu is het probleem dat bij het omschakelen van laptop naar TFT en omgekeerd alle bureaublad iconen verschuiven.
Ik heb bijvoorbeeld iconen aan de randen van het bureablad staan, welke bij het omschakelen naar de lagere resolutie dan ergens in het midden staan.
Is er misschien een manier om de indeling van iconen te koppelen aan de ingestelde resolutie !?
Is hier een progje voor ? Of moet ik hier gewoon mee leren leven....

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het staat vrijwel zeker vast dat je niks aan kan doen.
Windows zet de iconen altijd binnen bureaublad, en als bij resolutieverandering aantal iconen buiten beeld vallen, dan worden ze automatisch binnen gezet.

Je kan ze zeker niet locken. Wel kun je proberen voorkomen om te zorgen dat 1024x768 bij laptop blijft en 1280x1024 bij TFT. Kijk daarom goed naar hoe laptop doet bij opstarten.
Dus altijd aangesloten blijven of bij opstarten even VGA stekker losmaken of TFT montior nog niet aanzetten.

Zou je ze locken, dan zou je alleen mopperen om aantal onbereikbare iconen die je niet meer kan zien, omdat ze buiten bureaublad zijn. Dat gemopper wil je niet hebben. Dus ihmo zou je windows dankbaar moeten zijn die alle iconen voor je zichtbaar houden binnen bureaublad.

Maar nu ik me bedenk, er moet toch een hulpprogramma bestaan die iconen stand in bureaublad voor je onthoudt en ook nog per resolutie nieuwe stand onthoudt. Dat zou nuttig zijn voor veel mensen. Veel mensen hebben een mooie wallpaper maar ze willen niet dat iconen over wallpaper lopen. Dus zetten ze iconen even in stijl rond figuur of aan de rand van bureaublad.

Bestaan zo'n programma wel? :)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen idee maar dit probleem loop ik ook vaak tegen met men laptop. Lekker thuis aan het werken met dual monitor (17' op 1280*1024) en dan men laptop op 1400* 1050. Kom ik op school met men laptop start winamp op en ;( ja hoor winamp staat nog op het andere scherm waardoor ik er dus niet bij kan erg fijn.
Dit zijn dus van die kleine dingen die volgens mij echt gemakkelijk opgelost zouden kunnen worden door een programma'tje.
Je kan voor je pictogramme ook gewoon zorgen dat ze perfect passen op de laagste resolutie, ga je dan een resolutie hoger dan staan ze alleen iets naar boven maar niet door de war ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Als je er voor zorgt dat je iconen vooral links boven in je scherm staan, dan zul je de minste problemen hebben bij het wijzigen van resoluties.

• Pimmr
MrDummy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:05:
Maar nu ik me bedenk, er moet toch een hulpprogramma bestaan die iconen stand in bureaublad voor je onthoudt en ook nog per resolutie nieuwe stand onthoudt.
Bestaan zo'n programma wel? :)
Dat dacht ik dus ook :)

Ik heb de TFT er niet permanent aanhangen, en dat is het probleem ook niet want bij opstarten wordt het laptop beeld al uitgeschakeld als XP start.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

wonderen bestaan:
http://www.members.lycos....316/desktop-restore-u.exe

originele maker
werkt perfect! (freeware) superklein

hij zal niet al te lang online blijven :)

Graag gedaan, heb er zelf ooit ook eeuwen op gezocht
|
v

[ Voor 81% gewijzigd door Rwin op 11-02-2005 14:20 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Pimmr
Rwin: dit is PRECIES wat ik zocht _/-\o_
Het werkt inderdaad perfect, en kan voor elk resolutieformaat de bureablad indeling opslaan. Met een restore pakt hij de indeling zoals opgeslagen voor die resolutie.
Bedankt!
Pagina: 1