Toon posts:

Java Compiler

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het compilen van mijn Java programma/applets maak ik op windows gebruik van de J2SE(TM) Development Kit 5.0 die te vinden is op de website van Sun. en als IDE JCreator Pro, dit op mijn windowsPC.

Nu ben ik echter overgestapt op mac os X, maar op de website van Sun is er geen J2SE(TM) Development Kit 5.0 te vinden voor mac OS X... hoe moet ik dan mijn programmas/applets compilen?

volgens ik vernomen heb zou de compiler standaard in Mac OS X moeten te vinden zijn javac genaamd, maar nergens op mijn HD is dit bestand te vinden.
Is het mogelijk dat deze Compiler zit ingebouwd in 1 van de IDEs zoals Eclipse?

Alvast bedankt

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Onderdeel van Mac OS X is o.a. Java. Wellicht zit in de standaard versie van Mac OS X geen Java compiler, maar als je de Developer Tools ook installeert (aparte CD) dan moet je zeker een Java compiler hebben (meer info over Java op Mac OS X is trouwens hier te lezen).

In de Developer Tools is ook een applicatie genaamd Xcode te vinden, wat een IDE is. Met deze IDE kun je ook Java programma's compileren. Op dit moment is naar mijn mening Apple's Xcode nog niet ideaal voor het schrijven van Java applicaties, want standaard opties als bijv. code completion zijn nog niet ingebouwd voor Java, slechts voor Objective-C en het Cocoa framework. De versie van Xcode die meegeleverd gaat worden met Tiger (Mac OS X 10.4) zal Xcode flink verbeterd zijn en wellicht verdient deze applicatie dan de voorkeur om Java programma's in te schrijven t.o.v. applicaties van derden.

Als je dus van plan bent om Java code te schrijven ben je op dit moment waarschijnlijk beter af met bijv.:
* Eclipse (de installatiehandleiding is hier te vinden)
* NetBeans
* SunONE Studio
* e.v.a., zie ook het volgende topic: [rml][ Java] Development op OSX[/rml]

Apple's Xcode moet echter voldoende zijn als je slechts bestaande applicaties wilt compileren.

[ Voor 7% gewijzigd door MacWolf op 11-02-2005 05:28 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zie dus [rml][ Java] Development op OSX[/rml] - MacWolf heeft je iig flink wat info gegeven :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.