[XP] Remote desktop web conn via hostingprovider toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik kan mij computer in principe overal ter wereld overnemen door RDP. Dit werkt voortreffelijk en geen problemen. Ik heb Remote Desktop Connection Software gedownload om dus, wanneer ik IIS heb enabled, om mijn computer te benaderen van buitenaf met http://xxx.xxx.xxx.xxx/tsweb. Werkt ook allemaal.
Nu zat ik wat aan te passen aan de look van het Default.htm om wat meer mijn eigen smaak erin te gooien. Ik kwam toen op het idee om Default.htm te veranderen naar index.html en de gehele directory te uploaden naar mijn hosting provider die mijn homepage beheert. Als ik nu dus dat adres intik dan kom ik bij mijn RDP web pagina en kan ik, wanneer ik het ip-adres van mijn computer invoer, deze gewoon overnemen wanneer ik connect druk. Werkt perfect.

Daarom heb ik nu IIS uitgeschakeld op mijn computer zodat het weer wat veiliger is omdat ik toch gewoon door het webadres van mijn homepage in te tikken mijn RDP kan benaderen. Een eigen IIS server is dan niet nodig. Mijn vraag is nou of dit mag via je hosting provider. Is het dan nog steeds veilig genoeg? En ,misschien heel dom, gebruik ik nu extra dataverkeer opmijn homepage oftwel loopt het verkeer van de RDP via mijn hosting provider?

[ Voor 1% gewijzigd door artman op 11-02-2005 02:39 . Reden: RDC=RDP ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is zeer eenvoudig zelf te testen, gewoon eventjes je verbindingen sniffen en je ziet zo waar alle data vandaan komt.
Ik denk overigens dat alle data direct van de computer met RDP word gehaald.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Waarom zou het niet mogen?
Het is niet perse minder gevaarlijk, je hebt alleen wat minder mogelijkheden om ongewenste bezoekers buiten de deur te houden (in iis blacklisten van ip's)

Je download een active-x van de server vna je provider, maar die client connect direct met je netwerk thuis, de bandbreedte die je van je site verbruikt zijn maar vrij minimaal

• artman
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 02:04:
Waarom zou het niet mogen?
Het is niet perse minder gevaarlijk, je hebt alleen wat minder mogelijkheden om ongewenste bezoekers buiten de deur te houden (in iis blacklisten van ip's)

Je download een active-x van de server vna je provider, maar die client connect direct met je netwerk thuis, de bandbreedte die je van je site verbruikt zijn maar vrij minimaal
Ja ik weet niet waarom het niet zou mogen. Als je de meeste help en tutorials op microsoft.com leest dan zetten ze eigenlijk steeds zelf een IIS server op ipv dat ze gewoon de bestanden uploaden naar bv een hosting provider. Daarom ging ik een beetje twijfelen.

Maak nog wel een loginscriptje voor die desbetreffende homepage zodat alleen ik hem kan benaderen. Tnx voor de info!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even over welke Windows versie het gaat - dan kan ik dat in je topic titel zetten conform de Windows Operating Systems Policy :)

Verwijderd

tsweb is alleen maar een pagina die client software installeert op de pc die pagina bezoekt. Je kan dus met tsweb ook connectie maken met andere rdp systemen.

als jij verbindinglegt met een rdp host loopt dit niet via tsweb, maar via de software die je via tsweb op je pc geladen hebt.

kan natuurlijk dat tsweb wat dingen opvangt zoals je welke rdp hosts je bezoek en wat je ip is, maar er zal geen rdp verkeer overheen lopen.

• artman
Het gaat om Windows XP.
Maar misschien heb ik al voldoende reacties gehad die duidelijk maken dat het geen probleem is om tsweb gewoon bij je hosting provider te plaatsen...Ik laat het gewoon daar staan en zie wel of er problemen van komen of niet >:)

Verwijderd

Nog wel een vraag voor mezelf, waar staat die directory?

Ik wil dit zelf ook graag doen maar dan met mijn eigen apache server ipv IIS.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 17:19

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:50:
Nog wel een vraag voor mezelf, waar staat die directory?

Ik wil dit zelf ook graag doen maar dan met mijn eigen apache server ipv IIS.
http://www.swerfer.cistron.nl Daar kun je een aangepaste versie vinden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ja goed, maar als ik dit op mijn eigen server wil hosten, zonder ISS?

• artman
Die bestanden in de dir tsweb kan je gewoon over zetten, maakt dus niet uit waar. Ik heb default.htm verandert in index.html en dan kan ik dus gewoon naar bijvoorbeeld www.host.nl/remote surfen en dan inloggen.
Je hoeft ze dus niet persé ergen neer te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door artman op 12-02-2005 14:33 ]

Verwijderd

Maar hoe kom ik aan die bestanden?

• artman
kijk bij de openingspost van dit topic naar de link bij Remote Desktop Connection Software. Die moet je downloaden en uitpakken naar een locatie die jij wilt. Dan moet t lukken.

Verwijderd

Ja dat is voor de client, ik bedoel de files voor de server..

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 17:19

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1