Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sunbeam 10cm CCFL spatwaterdicht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou de 10cm CCFL van Sunbeam spatwaterdicht zijn?, en weet iemand hoe het gesteld is met de constructie van de behuizing (is die stevig)? Informatie hierover kan ik niet vinden, specs:

Tube diameter:3.0mm
Tube length:300mm/100mm
Input voltage of inverter:12v
Output voltage of inverter:680v
Current draw:5.0mA
Brightness:28,000~30,000 cd/m²
Lifetime:30,000 hours

Wil er namelijk 2 monteren onder zeikappen van een peugeot fox brommer (voeding 12V is nu aanwezig). En trekken die buisjes echt maar 5mA? (60mW?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 00:57 ]

Verwijderd

Denk het wel, dat ding is echt hard.(van dat ze spatwaterdichtzijn) Ik heb trouwens ook iemand met een ccfl helemaal onder zijn scooter zien rijden.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 01:36 ]

Verwijderd

Die CCFL zelf is redelijk waterdicht. (al eens getest), je moet alleen zorgen dat het blokje dat erbij zit niet nat wordt.
En ik denk dat die CCFL onder die scooter een ander soort is, je hebt ze helaas ook voor auto's, die zijn anders.

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Koop anders gewoon neon bij de Halfords.

-waterdicht
-2 neonlichten a 15 cm (zo ongeveer)
-15 euro

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Let wel op dat de buisjes erg fragiel zijn... dus niet te hard op drukken want dan breekt het..
maar als je op je scooter rijd moet je oppassen voor steentjes ( en politie ).

Verwijderd

G4E-PARAD0X schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:51:
Let wel op dat de buisjes erg fragiel zijn... dus niet te hard op drukken want dan breekt het..
maar als je op je scooter rijd moet je oppassen voor steentjes ( en politie ).
sunbeam zit een plastic buisje omheen hoor :o je moet alleen ff het blokje dichtkitten waar het draadje in gaat.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-11 10:09

empy

Rijdt rondjes

ik heb zelf 2 30 cm ccfl balken onder mijn fiets hangen }) en dat gaat gewoon goed, ik heb ook al wel eens zo'n ding onder de scooter van een vriend gehangen, en dat gaat gewoon goed. Alleen met je inverter moet je oppassen, het lijkt me niet safe om die nat te laten worden, en vergeet niet dat deze ook nog koeling nodig heeft (shrenghang heeft ervaring O-) )

edit:

pas trouwens op voor de politie, het kost je namelijk 25 euro per buis als ze je te pakken krijgen. en ja, das idd met die scooter gebeurt >:)

[ Voor 23% gewijzigd door empy op 11-02-2005 14:19 . Reden: typo ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 16:14

chromeeh

the Gnome

shrenghang schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:13:
edit:

pas trouwens op voor de politie, het kost je namelijk 25 euro per buis als ze je te pakken krijgen. en ja, das idd met die scooter gebeurt >:)
True want je mag geen verlichting hebben die naar 'buiten' schijnt behalve je gewone verlichting....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
persoonlijk zou ik geen CCFL nemen onder je fox, een maat van mij heeft al 4 setjes versleten :( beter haal je idd bij de halfords goeje balken, iets groter misschien maar wel kwalitatief steviger

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon 8 felle 8000CMD ledjes halen ;)

maak je 2x 4 Leds in Serie : 12/4=3Volt ...., en dan 2maal, dan heb je FLINK wat licht ;)...

Verwijderd

ik heb idd oowk al van veel kanten gehoord dat je beter van die ledjus kan gebruiken. die geven flink wat licht en velen maler steviger. :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:27
gezien dat je per balk\lampje een boete van 25 euro krijgt is het misschien wat minder handig om te doen O-)

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met interieurverlichting in de auto? mag je daar wel ccfls hebben?

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik bouw al Bijna een Jaar van die ccfl's onder scooters brommers alles. En het werkt super. Je moet alleen goed opletten idd dat de inverter niet nat word.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-11 10:09

empy

Rijdt rondjes

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:50:
Hoe zit het eigenlijk met interieurverlichting in de auto? mag je daar wel ccfls hebben?
nope, dat kan namelijk het zicht belemmeren als het donker is, als het binnen lichter is als buiten, gaan je ramen spiegelen en heb je en verhoogde kans dat je je auto in een andere rijgt, en das zonde (denk ik :? ) O-)

[ Voor 1% gewijzigd door empy op 17-02-2005 14:05 . Reden: typo (as usual) (A) ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Mijn broertje is zijn NRG aan het verbouwen en heeft het idee opgevat om in zijn onderkap 2 windows te maken met plexiglas om daar zo de ccfls achter te bouwen :) Volgens mij maakt hij het plexi ook nog ruw zodat het licht beter verspreid wordt.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 09:24
Voor het wattage: ik denk dat het amperage voor de ccfl zelf geld, en dat de inverter heel wat meer trekt. Ff meten met de multimeter bied uitkomst ;)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Fake schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:31:
Mijn broertje is zijn NRG aan het verbouwen en heeft het idee opgevat om in zijn onderkap 2 windows te maken met plexiglas om daar zo de ccfls achter te bouwen :) Volgens mij maakt hij het plexi ook nog ruw zodat het licht beter verspreid wordt.
Als je het plexie ruw maakt dan "schijnt" het niet meer, maar dan licht alleen het plexie op...
Dus ik denk niet dat je dan nog veel op de grond zult zien.
Pagina: 1