[Ms Access]Bij openen bestand geen ODBC verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:41
Ik heb een Access bestand die tabellen gebruikt die op een mysql server staan. De verbinding gebeurt door middel van ODBC. Deze verbinding heb ik getest in het configuratiescherm bij gegevensbronnen en is ook gewoon goed. Het koppelen van de tabellen gaat op zich ook goed, maar alleen als er eerst in koppelingsbeheer de tabellen zijn vernieuwd.

Zodra het mdb bestand dus wordt opgestart, krijg je de melding: ODBC: de verbinding met "databasenaam" is niet tot stand gebracht (fout 3151). Zodra je daarna naar koppelingsbeheer gaat en de tabellen opnieuw laat verbinden werkt het wel goed. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Winxp sp2, Office 2003, Nieuwste Mysql ODBC driver (3.51).
(staat dit bij SA goed?)

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 11-02-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht ligt het aan je database? Heb je al eens: compact & repair gedaan? Wellicht is dat een oplossing....

offtopic:
SA is een goede plek voor een topic over MS Access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Woudloper schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:08:
Wellicht ligt het aan je database? Heb je al eens: compact & repair gedaan? Wellicht is dat een oplossing....

offtopic:
SA is een goede plek voor een topic over MS Access
Dit heb ik net geprobeert, maar heeft helaas niet geholpen. Ik vind het vreemd dat de verbinding tussen access en de mysql database gewoon goed is, maar bij het openen van het bestand hij toch geen verbinding kan maken. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Waarschijnlijk heb je de tabllen als gekoppelde tabellen in je database staan !?

Ik heb wel vaker dit soort problemen gezien (eventueel in combinatie met een WW op de database). Misschien kan je een keer proberen om je tabellen vanuit code te benaderen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bij het maken van de koppeling in Access moet je opgeven dat íe het wachtwoord moet onthouden, ookal geef je daar geen wachtwoord op (dat doe je in de MyODBC connectie / driver).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Boss schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:08:
Bij het maken van de koppeling in Access moet je opgeven dat íe het wachtwoord moet onthouden, ookal geef je daar geen wachtwoord op (dat doe je in de MyODBC connectie / driver).
Het ziet er naar uit dat dit idd het probleem was. Bedankt!
Pagina: 1